Monajenten Skrevet 23. september 2009 #1 Skrevet 23. september 2009 Min snart 3-åring og snart 6-åring trenger nytt regntøy. Jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe, har hatt Reflex og er i grunnen fornøyd med det. Men jeg skulle egentlig ønske det fantes skikkelig regntøy i Reima (for det gjør det vel ikke?) Ikke pga. at det er Reima for jeg er ikke "en sånn en;-)" Men pga. gummibåndende under støvlene. HATER de tullete elastikkene som ryker bare du ser på dem. Anbefalinger anyone?
Gjest Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Slike gummibånd kan du kjøpe løst. Reflex på Sartor har ihvertfall. Tror det var 29 kr for en 2 pakning. -vi har byttet alle våre. Ellers så er vi veldig fornlyde med både Barnas hus sitt artic tec (eller noe sånt) regntøy og Comfort kids regntøyet. Det koster egentlig 499, men den nye babybutikken i Drotningsvik (ved sotrabroen) har hatt det til 249.
MintCondition Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Reima har regntøy de. Jeg anbefaler ellers regntøyet fra Troll, det er superlett og godt, OG holdbart. Jenta vår blir snart 4, og har hatt regntøyet siden påske nå, det vises knapt at det er brukt Men der er det også sånne dumme strikk som blir ødelagt under foten da
MintCondition Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 (men jeg byttet strikk for første gang i går på jenta vår sitt regntøy, da har de vært på siden påske...så SÅ fort ryker de dog ikke)
Monajenten Skrevet 23. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2009 Tusen takk for tips om å kjøpe løse gummibånd!! Det er jo helt genialt:-D MintC: Neida jeg vet de ikke ryker sååååå fort, men likevel, de er teite:-P
Gjest Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Vi bruker HH, der følger det med ekstra strikker, men jeg har ennå ikke byttet (brukt 1 år) verken på parkdressen eller regntøyet. I tillegg syns jeg HH sine dresser og regntøy er lett å få over tjukke støvler og har god passform.
h2lita Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Du får kjøpt gummibånd med knapping (à la de som finnes på innsiden av bukser) Greit om du ønsker å justere på størrelsen. Jeg kjøpte mine der man kan kjøpe knapper/glidelåser/tråd etc
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 23. september 2009 #8 Skrevet 23. september 2009 Vi har kjøpt regntøy i Reima til jenta vår, så det finnes :-) Men hun bruker faktisk Bamse fra Lindex, vant best i test og er absolutt like bra.
Libido- Skrevet 23. september 2009 #9 Skrevet 23. september 2009 Er godt fornøyd med bamse sitt (lindex) som forøvrig fikk delt første plass med cubus i år.
lu266 Skrevet 23. september 2009 #10 Skrevet 23. september 2009 Gå på en butikk som har sy- og strikkeutstyr. De selger slike bånd i meter-ruller. Jeg kjøpte to meter for 50 kr, og regner da med å ha resten av småbarnsperioden. Det er bare å klippe og bytte, jeg bryr meg ikke med å sy dem i endene.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 23. september 2009 #11 Skrevet 23. september 2009 vi har også brukt bamse regntøyet siden snuppa var 9 mnd, og hun er nå snart 4.. er så og si aldri våt gjennom;-) kjøpte et HH på tilbud som ekstra skift, og liker passformen og at det er så tynt, men hun blir alltid våt gjennom dersom det regner(men greit hvis det bare er fuktig ute)... nå når det blir kaldere bruker jeg abeko regntøy m/fleece inni, og er superfornøyd med det, og snuppa slipper å ha masse tøy under;-) har også reimatec høstdress, som er vanntett, og fin og bruke når det er fuktig, men blir klamt med regntøy!
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 23. september 2009 #12 Skrevet 23. september 2009 har forresten aldri skiftet strikker på bamse regntøyet;-)
Gjest Skrevet 23. september 2009 #13 Skrevet 23. september 2009 Ja, det er genialt. Reima sine kjøpte jeg et år på Babyshop i sentrum, men reflex sine er jo helt like.
3småtroll♥ Skrevet 23. september 2009 #14 Skrevet 23. september 2009 Bare en korrigering; lindex (bamse) og Kappahl var best i test i år- ikke cubus. Jeg har det fra kappahl og det er veldig bra! De har vært best i test i mange år;)
Gjest Skrevet 23. september 2009 #15 Skrevet 23. september 2009 Jeg er fornøyd med Reflex sitt til jenta mi på 18 mnd. Godt at det er litt foret nå på høsten:)
Mom2Two Skrevet 23. september 2009 #16 Skrevet 23. september 2009 Jeg liker Ticket 2 Heaven sitt regntøy. Det er mykt og slitesterkt. Det er også veldig rimelig, betalte vel 359 kr for hele dressen. Dessuten liker jeg at det er helt ensfarget. Liker ikke alle disse stripene osv., jeg. De har bl a ensfarget lilla, limegrønn, gul, marineblå osv. Jeg har brukt å kjøpe på en butikke i Ullevål Hageby, men i går bestilte jeg nytt på nettet. Blir sikkert litt dyrere pga. tollen osv. Latskapen lenge leve.
Gjest Skrevet 23. september 2009 #17 Skrevet 23. september 2009 Har bamse sitt. veldig fornøyd med det. Kom best i test også. fått skryt av det i bhg også, de syns det var mykt til å være regntøy! Og ikke minst.. designet er også veldig fint!
Monajenten Skrevet 23. september 2009 Forfatter #18 Skrevet 23. september 2009 Tusen takk til alle som har svart;-) Vil bare si at jeg mente ikke sånn strikk med hull i som er inni bukser og sånn, har selv jobbet i sybutikk og vet at jeg kan få kjøpt det der:-) Jeg mente de gummibåndene som er på Reimadressene:-) Men her var det masse gode forslag! Skal sjekke de ut, Bamseregntøyet fra Lindex har jeg hørt mye bra om før også, hadde bare glemt det:-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå