Gå til innhold

Barnehage klær til 3 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere på barna som skal i bhg. I går var det 12 grader når vi gikk i barnehagen, men med sur vind. Bor i oslo.

Gutten hadde på ullundertrøye med en t-skjorte over, fora/vattert bukse og vindtett fleecejakke.

Når jeg henta han hadde han i tillegg fått på seg gummibukse.

Da vi kom hjem og jeg kledde av han var han våt av svette. Både ulltrøya og t-skjorta var fuktige. Buksa var fuktig inni.

I dag er det 10 grader og litt mindre vind. Hva pokker skal jeg ta på han.

Nå har jeg tatt på vanlig bomullsgenser og en vanlig joggebukse. Skal ha samme fleecejakka over.

Har en varmblodig unge, men så utrolig vanskelig det skal være å kle på for tiden. Han snørrer og hoster og klager på vondt i ene øre...

Hva gjør dere?

Han sier ikke fra selv om han er varm eller kald. Må bare be bhg ta han i nakken eller noe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor i Bergen, og når det er så vått om nå - og meloomn 9 og 13 grader ca - da bruker jeg superundertøy eller ull innerst på ungene.

De blir som regel våte på ermer og legger - og med bomull trekker det oppover og de blir kalde.

Da er det bedre å f eks kun gå i ulllongsen inni regnbuksa om det ikke er så kaldt.

Har også sydd et par fleece nikkers til dem, for det er ofte kaldt å sitte på bakken, men for varmt for ei hel bukse.

Skrevet

I går (Oslo området) hadde min 3 åring.

Bukse, vanlig ikke fora

Sokker

Joggesko

Tynn langermet bomullsgenser

Vind jakke

Hun hadde det samme på seg når jeg hentet henne i går, og hun var passe varm. Det henger parkdress og regndress i bhg + ekstratøy i skuffen, så bhg regulerer etter forholdene. Jeg er superglad i ull, men ikke snakk om at vi har startet opp med ull ennå. Burker du ull på deg selv ennå? Kle barnet slik du ville kledd deg, synes jeg er en grei regel.

I dag har 3åringen min på seg

Stømpebukse

Miniskjørt

Tynn langermet genser

Joggesko

Vindjakke

Hvis han klager på vondt i øret, men du mener han er frisk nok til å gå i bhg, så ville jeg tatt på han ørevarmere/pannebånd. Det er alt for tidlig å begynne med lue ennå.

Skrevet

Ja når jeg er ute på tur i regnvær så bruker jeg ull innerst. Men kun et tynt lag, slik som gutta har i bhg.

Dette fordi bomull trekker til seg vann, og en dag jeg hentet eldstemann hadde han blitt litt våt på genserermen - og det hadde trekt seg opp hele armen. han var iskald og frøys.

Det slipper man med ull.

Mange mener ull er synonymt med kuldegrader - men da har dere misforstått.

Men så er jo vestlandet kjent for å være surt og vått også da.

Skrevet

I går hadde småen på seg dette:

olabukse

bomullsgenser

fleecejakke

regnbukse/regnjakke (det høljregna når vi dro)

I dag:

joggebukse

bomullsgenser

softshelljakke (med for)

sendte med en tynn vindjakke hvis det blir for varmt med den andre jakka

Bruker ikke strømpebukse, ull eller lue ennå.

Skrevet

Jenta på 4 år hadde på seg genser, strømpebukse med skjørt idag. igår var det valig bukse og genser. Hun er ganske varm av seg, så hun kommer til å bli kledd slik en stund til. Det skal krype til under null før det blir mere tøy. Hun har på seg tynn dress i barnehagen om det er kaldt eller blåser masse, så da holder det med klær lenge til.

Hun har alltid sagt ofra om hun ønsker mere tøy på seg, så det har aldri vært ett problem med tøy for henne.

(hun er stikk motsatt av hun eldste som helst kunne gått i shorts vinterstid om hun fikk lov, hun må jeg passe mye mer på. selv om hun er varm hun også.)

Skrevet

Sønnen min er i fin form og full av krutt. Klaget bare på ørevondt i går. Ikke i dag.

Kledde han som sagt i vanlige bomullsklær og informerte ped.leder i bhg om at han var klissvåt av svette i går.

Sa jeg var litt i tvil om jeg hadde kledd på han nok i dag og ba de følge med.

Nå er det vindstille og sol samt 10 grader her. Tror jeg har valgt riktige klær i dag.

Skal legge ulltøyet på hylla litt til.

Min sønn blir åpenbart super svett av ulltøy. Snakker da om ullundertøy fra janus. Tror vi holder oss til bomull en stund til.

Gikk tur selv i går med olabukse, tynn bomullsgenser og en alværsjakke. Ble svett på leggene og måtte ta av meg jakka.

Jeg er en frysepinn og min sønn er varmblodig. Tror jammen jeg skal ta rådet over her og ikke kle han i mer enn jeg kler meg selv;-)

Takk for mange svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...