Gå til innhold

Noen som bruker/har brukt kremer med parabener??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at parabener som finnes i ca 80% av kremer og sminke ikke er heldig for fosteret, og synes ikke dette var noe festlig lesing når jeg nå har kommet til 3.trimester og har brukt kremer med dette innholdet fra begynnelsen av svangerskapet.. Så mitt spørsmål er; har noen av dere som allerede har født brukt kremer som inneholder parabener gjennom svangerskapet uten problemer?? Synes det er nifst å plutselig oppdage slike ting når man går og tror man har passet så godt på seg selv i alle disse månedene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei der... Fokuset på parabener dukker opp innimellom for så igjen å forsvinne helt til tider... Dessverre. Fokuset skulle vært mye bedre hele veien. Mange selgere av skjønnhetsprodukter aner ikke hva parabener er for noe engang, eller at det ikke skal brukes av gravide... Jeg unngikk det så godt som mulig i mitt forrige svangerskap også.

Heldigvis er parabener på vei ut nå...De nyere kremene/shampooene inneholder dem ikke lenger.

Jeg har brukt noe som inneholder parabener, nesten umulig å unngå dem helt...

Det de sier som kan skje er at hormonene til nurkene våre blir forstyrret og at det evt kan la seg merke ved at nurkene våre har vanskeligheter med å få barn senere... Men dette er jo lite som kan oppdages med en gang. Jeg tror nok det er verre om man bruker lotion med parabener hver eneste dag og hauger av kremer etc hele veien... Jeg bruker lotion avogtil ( byttet kjapt til en uten parabener da) og ellers fint lite av skjønnhetsprodukter i grunn...

Ikke bekymre deg... Det har helt sikkert gått fint,- og nå har du oppdaget dette med parabener og unngår dem resten av tiden. Da gjør du det som kan gjøres :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...