Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Min samboer og jeg har blitt sammen igjen og lappet sammen det vi hadde før det be slutt for to år siden. For en god stund siden bestemte vi oss for at vi ønsket barn, og droppet derfor beskyttelse. Jeg satt meg ned med han først og spurte om han hadde noen kjønnssykdommer og om det var lenge siden han hadde testet seg. Han sa at han ikke hadde noe, og dette visste han fordi han hadde testet seg nylig. Åtte uker inn i svangerskapet innrømmet han like vel at han "kanskje ikke" hadde testet seg. Jeg ba han dra og få sjekket det så fort så mulig, slik at vi var på den sikre siden. To uker etter legebesøket hørte jeg ingenting om det fra han, og han oppførte seg som normalt. Jeg glemte hele saken lykkelig uvitende. Helt til jeg skulle vaske tøy. Jeg tømte lommene på det han hadde lagt til vask og fant noen papirer og en liten eske med medisin mot klamydia. Da jeg spurte han om det etter han kom hjem fra jobb innrømmet han alt sammen; om at han hadde visst fått påvist noe på prøven, og hadde med seg et skriv som jeg skulle lese og ta med til legen. I flere dager prøvde han å bortforklare det med at det ikke var en kjønnssykdom og at han umulig kunne fått det fra seksuell omgang. Noe legen velvillig motbeviste under mitt besøk og fortalte at det var en seksuell overførbar sykdom og jeg derfor med stor sansynlighet nå delte det med han. Jeg ble testet, uten at de fant noe, men fikk antibiotika likevel i tilfelle. (En egen versjon som ikke skader barnet så klart). Og kuren og bekymringene var endelig over. Nå har jeg imidlertid funnet et nytt skriv fra hans siste legetime der han "fjernet hemoroider". En resept på krem mot kjønnsvorter. Legen hadde, i følge min "bedre" halvdel sagt at dette ikke var noe å bekymre seg over, og min samboer unlot å fortelle meg om det, vel vitende om smittsomheten. "De er jo borte nå" var forklaringen. Jeg lurer på om jeg er helt gal av hormoner som gråter av dette og lar det bli slik en stor sak. Jeg føler meg forrådt og ført bak lyset og må nå inn til legen og behandle kjønnssykdom nummer to som jeg har fått av faren til det tre måneder gamle livet jeg har i magen. Er jeg gal og hormonell?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Nei, det synes jeg virkelig ikke du er. Jeg hadde implodert hvis dette hadde skjedd meg, og jeg synes det er respektløst overfor deg at han ikke har sagt noe. Rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Du er alldeles ikke gal og hormonell. Han har løyet og sveket deg to ganger!!! Dette gjelder faktisk SYKDOM!!! Han kan ikke bry seg mye om deg når han gjør det på den måten:( Fy for en idiot!
Lille-Pernille Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Denne type oppførsel vitner om totalt manglende evne til å ta ansvar, likegyldighet og egoisme! Fysj for en råtten kjæreste. Han utsetter deg for risiko og bevisst smitterisiko. NB! Kjønnsvorter blir man i grunn aldri kvitt! Tenk deg nøye om hvorvidt dette er en mann du ønsker å dele livet ditt med! Hva om han hadde pådratt seg hiv eller hepatitt? Det ville ikke bare kunne skadet deg, men også barnet deres....
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Jeg hadde faktisk en "kjæreste"(litt på og av) en periode for mange år siden, som hadde mye mer ryggrad enn det din barnefar og samboer viser her. Han sa til meg at vi ikke kunne ha sex, fordi han var litt usikker på om han var smittet med hepaitt C(ventet på prøvesvar, og han forklarte også hvordan det kunne ha skjedd). Vi hadde et godt forhold og er fortsatt venner i dag, og han har aldri løyet til meg som jeg vet noen gang:) En slik fyr hadde jeg ALDRI stolt på til noe, når han kan lyge om noe så alvorlig og du i tillegg er gravid. Dette er verre enn utroskap i mine øyne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå