Gå til innhold

Foreldrepenger fra NAV, hvor mye i forhold til lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klønete overskrift, men men.

Dere som har foreldrepenger utbetalt fra NAV (100% lønn), får dere det samme som det dere har i fastlønn fra jobben?

Ble litt usikker mht til kalkulatoren på NAV sin side, med tanke på hva mannen min skal få utbetalt nå i sin perm (3 mnd).

Min jobb forskutterer, så jeg har samme sum utbetalt i perm som når jeg er i jobb. Men ifølge beregningskalkulatoren så skal mannen min ha mindre enn hva han har i lønn nå? I kalkulatoren legger man jo inn hva man har hatt i inntekt de tre siste årene. Jeg var ferdig å studere for et par år siden, needless to say; lønna mi var jo ikke spes høy da. Teller dette virkelig med?

Noen som har hatt avvik fra ordinær lønn til NAVs utbetalinger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du/han har fast jobb er det den lønna han hadde når han gikk ut i permisjon som gjelder. Man får 100% av reell lønn. Om man har variabel lønn og f.eks har timeslønn så må de regne ut et gjennomsnitt.

Skrevet

Du skal ha dekket ditt "tap" ved å ikke jobbe. Det vil si at du skal ha det samme som om du hadde jobbet - eller 80% om det er det som er deres valg.

Har du variabel lønn regner NAV ut et snitt og de kan be om dokumentasjon 12 mnd tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...