Gå til innhold

Noen som kan kjenne livmoren?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er åtte uker og helt sikker på at jeg kjenner den, men virker som dette ikke er helt vanlig...? Kjenner dere den? Hvor langt var dere når dere kunne kjenne den?

 

Jeg begynner jo å undre meg over om det kan være to, siden jeg stadig leser at man ikke skal kunne kjenne den før uke 12. Dette er mitt første svangerskap og vet at det bare var ett egg som ble befruktet..., kanskje jeg bare er en av de som kjenner den tidlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg er også 8 uker på vei, og tror det er livmoren jeg kjenner. Er på en måte litt stikking/kniping på hver side av magen.. Vanskelig å forklare!

Skal høre neste gang jeg er hos legen hva det kan være.

Første min å, så vet jo ikke hva og hvordan det skal være.

 

Hvordan kjenner du det?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner det best når jeg ligger på ryggen om morgenen eller kvelden. Noen ganger er den ganske hard og veldig lett å kjenne, andre ganger mykere og da må jeg lete litt.

 

Hvis den er hard, da er den virkelig hard og markert. Da kjenner jeg en tydelig overgang fra hardt område nederst og til myk mage litt lenger opp. Jeg var helt helt sikker den dagen livmoren var hard og jeg kjente at den buttet imot på "baksiden" når jeg dytta på den.

 

Hvis livmoren ikke er så hard, så må jeg kjenne litt mer etter med å trykke og lete litt. Men også da kjenner jeg at livmoren er der og at det er en slags kant, men overgangen er ikke like markant.

 

Jeg kan også både se på magen og kjenne at der hvor magen vanligvis synker inn rett over skambenet når jeg ligger på rygg, der er det nå hardt og magen synker ikke inn lenger, ikke før lenger opp hvertfall!

 

Ganske spennende å ha noe å stryke på allerede og vite at det er noe som vokser der inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...