dølajinta Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 spesielt når jeg er på jobb og smører baguetter til kunder. Her om dagen ble jeg så uvel at jeg måtte støtte meg til veggen. Begynner og kaldsvette, blir kvalm og synet blir helt flimrete. Noen andre? Lurer fælt på hva dette er for noe....
DK+2 Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Kan det være lavt blodtrykk? Kanskje du burde tatt deg en tur til lege å sjekket det ut. Sikkert lurt at du setter deg ned når det blir sånn.
ღMaritpusenღ Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Jeg har det likedan. Nesten så det svartner for øynene, så blir lydene rundt meg rare, blir svimmel og kjennes ut som gulvet gynger. Og en vanvittig kvalme i etterkant. Helt uten forvarsel. Fikk det siste gang på jobb i går. Var bare å finne trappa og få sjangla meg ned og ut i friskluft da gitt. Kom ut i plaskregnet og da gikk alt tilbake til normalen igjen (untatt kvalmen som hang i ganske lenge). Aner ikke hva det er jeg heller, men er voldsomt ubehaglig. Har hatt antydninger noen ganger mens jeg har kjørt bil - og får helt panikk med tanken på å kanskje besvime bak rattet. Har satt vinduet på full åpning da, og det har hjulpet. Fikk beskjed om at blodverdiene mine var fine på siste kontroll, så det skal ikke være det heller for min del.. Hmm..
MAXlykke *gutt utenfor magen* Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Jeg hadde oxo en episode tidlig i svangerskapet... det var helt forferdelig... blei veldig redd... men fortalte min mor om det, å hun sa hun hadde opplevd det samme i sitt svangerskap.. veit ikke om det er vanlig eller hva det er jeg... blodtrykket og alt er fint hos meg, så er egentlig ikke så bekymra, men det gikk over på ca 5-10 min på meg... kanskje det kan være jernmangel tenker jeg da... hmm-...
Sjokoman Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Jeg vet ikke om det jeg har er like ille som hos dere, men det svartner skikkelig for meg ganske ofte når jeg reiser meg opp.. Tar litt tid før jeg føler meg "normal" igjen. På forrige kontroll sa de at jernverdiene mine var fine.. men hvor lavt er egentlig lavt blodtrykk? Jeg hadde 110/65 er det lavt nok til at det svartner for øynene så ofte? Eller går mye blod til magen el noe....? HI er det lenge siden du har vært på kontroll? De tar jo ikke blodprøver hver gang så kanskje du skal spørre om de kan gjøre det neste gang?
2 prinsesser + liten spire=) Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 oij, jeg har det akkurat sånn! men jeg venter tvillinger og har fått beskjed om å ta det med ro. Så nå er jeg sykemeldt - fra uke 18! ;p
Maisie Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Plutselig blodtrykksfall. Tror ikke det har sammenheng med blodtrykket ditt til vanlig. Får også sånne blodtrykksfall noen ganger, og blodtrykket mitt er helt fint. Men det er kjempeekkelt når man blir svimmel og uvel, får tåkesyn og dotter i øra. Hjelper å sette seg ned litt, da går det over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå