Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Dersom jeg vil ha barnet en dag hjemme i løpet av uka, søker jeg 32 timers uke da??
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Hadde søkt heltidsplass om jeg var deg. Så kan du helle bestemme når du vil holde barnet ditt hjemme. Mye lettere å få heltidsplass en deltid.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Men må jeg ikke betale for heltid da? Vi har prioritert plass og søker på kode 1, så det skal ikke være så vanskelig å få plass..takk for svar, jeg er så dum med sånne ting :/
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Jo, men om det bare er 1 dag i uken, så mister du ikke så mye penge på det da. Ved å søke slik, så må bhg finne et annet barn som fyller ut de dagene barnet ditt ikke er i bhg. Derfor er det vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 Søk det du syns er best du. Så hvis du skal holde barnet ditt hjemme 1 dag i uken, så er det helt sikkert det du skrev i hi som er det riktige.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 vi søkte om 4 dagers pass til vår lille. Ingen problem. Du som sier at 1 dag spiller ingen rolle på pengene, eh vel det er snakk om 500 kr i mnd. Er da litt det.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Var det jeg tenkte, 500 i mnd er ganske mye for meg.. du som søkte 4 dagers uke, tilsvarer det da 32 timer? hi
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #8 Skrevet 22. september 2009 En ting du må også tenke på. Ved å søke bare 4 dager i uken, så kan barnet ditt gå glipp av arrangemanger i bhg. Hvis det er en feiring eller noe som julegrantenning, Luciatog, karneval etc. så må du være forberedt på at barnet ditt ikke kan være med på det, for da har barnet ditt ikke har dagen akkurat den dagen disse arrangemangene kommer på. Hadde gladlig betalt for de ekstra dagene.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #9 Skrevet 22. september 2009 Barnet mitt er ikke friskt og jeg må ta hensyn til at det blir en stor overgang å begynne i bhg, derfor vil jeg ha h*n hjemme en dag i uka i hvert fall i begynnelsen.. Jeg hadde ikke tenkt på det nei. Men hvis jeg vil øke til 100 % etterhvert, må jeg vente til neste søkeperiode igjen da?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #10 Skrevet 22. september 2009 Bare søk det du har tenkt å søke, HI. Ikke hør på andre. Gjør det du føler er riktig for deg. Hvis barnet ditt skal være i bhg 4 dager i uken, så er det nok 32 timer riktig. Men skal du søke heltidsplass senere, så må du sende inn en ny søknad der du søke heltidsplass. Jeg søkte deltidplass til sønnen min, og gikk plass med engang. Men vi var heldig for det var en annen gutt som søkte samme deltidsplass akkurat på samme tid. Da jeg senere fant ut at jeg ville ha heltidsplass, så sendte jeg inn et nytt søknad. Tok bare 6 mnd før jeg fikk heltisplass, for da sluttet det andre barnet i bhg. Så var heldig vi Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #11 Skrevet 22. september 2009 Hjertelig takk anonym 00.11! Nå ble jeg litt smartere her jeg sitter =)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #12 Skrevet 22. september 2009 Hvis du er i tvil om det med søknaden, så ta enten kontak med kommunen, eller bhg og spør der. De hjelper deg gjerne om det er noe du stusser på. God bedring til sønnen din. Natta.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #13 Skrevet 23. september 2009 Du må regne med at plass fire dager i uka betyr 4 ganger daglig åpningstid. Og derved null i kontantstøtte, hvis ikke du finner en bhg som kun er åpen i 8 timer. En barnehage vil neppe gi noen en plass som er redusert med en dag i uka OG med en time eller to pr dag. Barnehager tildeler kun hele dager (i skjeldne tilfelle halve) til dem som har deltid!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #14 Skrevet 23. september 2009 Det bllir nklere om du presiserer i søknaden at du ønsker en 80% plass, og hvilken dag i uka du ser for deg at skal være fridagen hans ( det er ikke sikkert at du kan velge det). 32 timers uke er ikke fullt fire dager, men regnes som tre og en halv dag i og med at "vanlig" oppholdstid er 9 timer. For å være helt sikker på at du gjør dette slik at det ikke blir misforståelser så ville jeg ha ringt kommunen. Dessuten, du er ikke garantert plass med en gang selv om du har kode 1. Om kommunen ikke har ledige plasser så må du vente, for de kan ikke kaste ut noe, men det har du sikkert tenkt på allerede.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #15 Skrevet 23. september 2009 Idiot! Når man har 4 dagers plass i barnehage så bestemmer man selv hvilken dag barnet er hjemme da vettu! Så om de har juletrefest en dag så velger man ikke bort den da.....
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #16 Skrevet 23. september 2009 Dere som sier at ingen barnehager vil ta inn et barn som bare skal være 4 dager i uken. Er dere helt vekke eller? I søknaden vår så skulle man krysse av for plasstype og da hadde man følgende å velge mellom: 100% plass 5 dagar pr veke 80% plass 4 dagar pr veke 60% plass 3 dagar pr veke 40% plass 2 dagar pr veke * Korttidsplass max 9 timer i veka Hvis det var så problematisk så hadde man vel ikke hatt mulighet til å søke om det da vel.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #17 Skrevet 23. september 2009 Det var vel ingen som sa at ingen barnehager ville ta inn et barn som skal være 4 dager i uken, men det er LETTERE å få plass hvis du søker om 100% plass. Da slipper de nemlig å klippe og lime barnehageungene sammen for å lage 100%-barn av flere, om du skjønner hva jeg mener. Jobber i bhg.
Frøken*Fryd har blitt veggpryd Skrevet 23. september 2009 #18 Skrevet 23. september 2009 Anonym 19:07 Du kan ikke alltid velge selv hvilken dag du vil at ungen din skal ha fri, og hva skal du gjøre dersom Lucia-feiringen er på en mandag, juleverkstedet en tirsdag, karneval en onsdag osv. Regner med du skjønner hva jeg mener, men altså er det du som er idioten her, hvis det absolutt må være noen...
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #19 Skrevet 23. september 2009 I min barnehage kan man velge, og uansett tror jeg at min 10 mnd gamle baby gir en lang faen i om hun ikke får være med på karneval. Men ja, skjønner pointet ditt. Men viktigste er at HI ønsker 4 dager så da trenger man ikke mase om alle de negative tingene med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå