Gå til innhold

hmm, sitter fast jeg nå..trippel vaksinen!! uffåuff..

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal jeg ta den eller ikke? på snuppa mi som er 3 mnd..har lest om tilfeller av hjerneskade osv...

lest i blodtypedietten også at type b ikke er så tolerant mot vaksiner..uff...

what to do? om det skjer noe med henne om hun tar vaksinen kommer jeg til å klandre megselv hardt forever...:(

men om jeg ikke tar en og ho blir syk, kommer jeg også til å klandre megselv..

hva er best? noen med synspunkter?

er de småe tilfellene av hjerneskade oppblusset mye i media? eller er det flere tilfeller nå?

osv..

takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Professoren som publiserte artikler der det ble vist at autisme kunne komma av trippelavskinen er jo avslørt som svindler. han hadde fusket med materialet sitt for å få anerkjennelse. Søk litt på nettet så kan du lese om ham/dette selv. VI vurderte dette for annen gang nå i august og var ikke tvil om at vår 3 mnd jente skulle vaskineres. Begge våre er vaksinert. Vi naser sjanes og farene ved å ikke få som større.

Skrevet

...skjønte ikke hva du mente med type b og resistens,,,,,

Skrevet

type b.--altså blodtype B... står at den blodtypen ikke er så bra i firbondelse med vaksiner...

Skrevet

Er du sikker på at det er hold i dette? HVis du snakkerom den blodtypedietten han D'adamo har laget så høster ikke den mye anerkjennelse i det medisinske fagmiljøet. Bare forsikre deg om at du fatter avgjørelsen på korrekte opplysninger, og ikke rykter og oppspinn.,

Skrevet

Det finnes så vidt meg bekjent ikke studier som kan bekrefte at hjerneskade eller autisme direkte kan knyttes til vaksinen. Det spekuleres i at det kan være en utløsende faktor, men at sykdommen ligger latent i barnet det gjelder.

Det eneste jeg tenker, er at sannsynligheten for at datteren din kan få en alvorlig sykdom med følger er større enn sannsynligheten for skadelige bivirkninger med vaksinen.

Så og si alle i Norge vaksineres i dag. Vi hører sjeldent om tilfeller der de mistenker at vaksinen er årsak til skader / sykdom.

Hadde nesten ingen blitt vaksinert, hadde antall barn som hadde dødd eller fått alvorlige lidelser som følge av barneykdommer vært mye mer markant.

Bare du vet hva som er rett for ditt barn, men personlig hadde jeg ikke turt å la være å vaksinere mine barn.

Skrevet

takk så mye for alle svar! ja nei tror nok det blir vaksine...

Skrevet

Ikke ta den, på det grunlaget av at du er usikker. Utsett det til du føler tiden er inne. Om dere ikke skal reise utenlands har det ingen hast.

Om du ammer er det også grunn godt nok til å utsette den litt, så lenge du er usikker.

Vi valgt å utsette på minsten vår, han tok først trippel på 1 års kontrollen. Vi ønsket å se en normalutvikling første leveåret, men er som sagt nå i gang med vaksineringen.

Minsten var med oss til Polen 2 mnd gammel.

Gjør som du føler er riktig, om det føles rett nå, om 14 dager, 3 mnd eller 3 år er det helt ok.

Skrevet

åååh, det er ikke enkelt dette altså :( er de sterkere des gammlere de er da altså?

Skrevet

Kikhoste er jo veldig skummelt for barn under to år og det er stadig epidemier rundt omkring fordi vaksinen gradvis mister sin effekt hos folk. Det er nok dessverre langt større fare for at en baby får hjerneskade pga kikhoste enn vaksinen, derfor valgte vi å vaksinere ... og når man først skal vaksinere mot det ene syntes vi det var greit å ta denne "trippelvaksinen" som tross alt er ganske velutprøvd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...