ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Litt usikker på om det er bringebærkapsler.. mener å ha lese her inne en gang at folk tar det når de har kommet til en viss uke for å sette i gang fødsel.. eller noe med modning? Noen med peiling på dette som vil dele litt informasjon.. finner ikke noe med å søke her inne.. Kunne godt tenkt å slippe å gå på overtid så alt for lenge.. passer liksom ikke helt inn i studieplanen.. så vil gjerne prøve alle alternativer når tiden er inne for det.
annabe36 Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Ja det har visst noe med modning å gjøre. Min jordmor anbefalte at jeg begynner med modningsakupunktur og bringebærkapsler ca uke 35 for å klargjøre kroppen. Sist gikk jeg veldig på overtid. Har egentlig ikke særlig troen på alternative medisin, men har sjekket litt ang akupunktur og så vidt jeg forstår er det gjort noen gode kontrollerte studier som viser effekt ut over placebo. Bringebær vet jeg ikke noe om, men det høres da i det minste ganske godt ut :-)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Om bringebærkapsler og bringebærblader sies at det kan være med på å klargjøre livmor for fødsel. Altså at livmor slapper mer av, og jobber mer effektivt under fødselen. Men det skal visst ikke være med på å modne livmorhalsen, slik at en fødsel starter tidliger.
Vasha Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Her er noen linker til deg med litt informasjon om bringebærblad og bringebærkapsler: http://www.urtesenteret.no/index.php?categoryID=334 http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/rubu_ida.htm Selv tørr jeg ikke begynne med dem ennå, (er i uke 36) fordi jeg fødte i uke 36 sist, og har fått beskjed fra både lege og jordmor om at jeg kan fø når som helst. Og vi står midt i flyttinga, så jeg vil gjerne at lillegutt holder seg der inne i allefall til vi er kommet inn i den "midlertidige" leiligeheten vår. 1 mann ble forøvrig født ca 3 dager etter jeg begynte på bringebærkapslene. Og den gangen ventet jeg bare på at de virkelig vonde riene skulle komme, uten at de gjorde det. Trodde pressriene var "de vanlige" riene. Men om dette skyldes kapslene eller andre ting vet jeg ikke, men uansett er det helt ufarlig for både deg og barnet å ta dem. Så det kan jo være verdt et forsøk?? Det sies at man kan ta dem de siste 3 mnd av svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå