Gå til innhold

Allergisk mot augelappar/plaster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi måtte begynne med lappbehandling av auget til 4-åringen i går (på bursdagen hans - skikkelig bra timing), og han blei litt raud der som tapen var festa.

I dag då vi tok av lappen kl 11.30 var han både raud og hoven. Det blei bedre (men ikkje vekke) fram til vi sette på neste lapp kl 18. Då den blei tatt av kl 19.30 var han raud og sa det gjorde vondt, men det var ikkje like hissig som i føremiddag.

Har prøvd å feste med plastertape (både vanleg og silketape), men den vanlege heng for godt fast, det blir skikkelig vondt på eit område som allerede er sårt, og silketapen heng ikkje godt nok...

Vi har bestilt sånne fine lappar på www.reseptfri.no, nokon som har erfaring med dei? Er dei bedre for huda? Kor lang tid tar det før ein får pakken i posten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min reagerer på limet i plasterteip, men vanlige plaster for sensitiv hud tåler hun. Kanskje det er det samme limet i de lappene som det er i vanlig plasterteip, jeg har hjørt om flere som reagerer på denne.

Jeg har ikke erfaring med lapper, ei heller med reseptfri.no.

Skrevet

vi hadde samme problemet her.

det endte med at vi måtte ta et par briller,og ta ut glassene,og sette på lapp.

fungerer greit det :-)

vi skal opp til ny kontroll i dag, og nå håper jeg ho er ferdig,for etter 4 år og 1 øyeopprasjon,synes vi ho har vært igjenom nok.

ho er jo bare 8 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...