Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Leste matpakketråden nettopp.... Er folk blitt så utrolig kresne i matveien for tiden, at man er nødt å fryse ned brødet og kun ta opp det antall med skiver man skal spise - omtrent rett før man spiser?? Alvorlig talt, brødet skal ligge en stund i brødboksen før det blir hardt eller mygler altså. Makan!!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Ja, en stund er par dager. Hvertfall hos oss. Tar ikke langt tid før brødet blir hard og muggen. Elsker fersk brød.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Ja, alvorlig talt. So? Noen velger å fryse brødet, noen velger å smøre dagen før. Sånn er livet, deal with it!!!
Gjest Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Jeg er FOR å smøre kvelden før, altså, bare så det er sagt, men er brødet hardt/mygla så burde du hevet brødet for et par dager siden. Og det å oppbevare i frysa er jo lurt, så får du ferskt brød når du skal ha det og du minimerer risikoen for svinn.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 Og jeg velger å ikke ha noen spesifikk mening rundt dette kompliserte temaet. Brød eller ikke brød, det er spørsmålet.
Tommage♀♂ Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Skal jeg la brødet ligge og bli tørt da mener du? Her i huset spiser vi kanskje 4 brødskiver pr dag, av og til 6. Er nemlig bare ungene som spiser brød sånn til hverdags. Da er det mye enklere å ha ferdig oppskåret brød i fryseren så er det ferskt alltid, enn å kaste brød på brød. Oppskåret brød blir veldig mye raskere tørt enn annet brød. Og tørt brød er dååårlig, spiser ike brød som har ligget over natta jeg. Hvertfall når jeg ikke trenger det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå