febissbebiss Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 kan man bruke otrivin nesespray når man er gravid...er pottetett...heeeeeeelp har selfølgelig klart å kaste esken...
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 delte meninger om dette. Har lest opp og ned her inne siden jeg ble gravid. Er avhengig av otrivin nesespray. Bruker det neste hver dag. Barnenesesprayen da. så har trappet ned. Noen sier det er helt ufarlig, andre sier det kan være skadelig. Så vet rett og slett ikke. Lest om flere som har brukt dette under hele graviditeten, og de har fått fine friske babyer. Vil ikke tro det er skadelig ved en vanlig forkjølelse. Trenger ikke bruke mer enn nødvending, og ikke mer enn 10 dager sammenhengende. Kan jo prøve saltvannsnesespray.. men min personlige mening er at det funker dårlig.
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Jeg var avhengig av otrivin for barn fra uke 7 og igjennom hele mitt forrige svangerskap. Klarte ikke å slutte. Hadde vært avhengig et halvår i forveien å så det var sikkert grunnen at jeg ble fort avhengig igjen. Prøvde hele tiden å bare ta det når jeg absolutt måtte og i små doser. Og fødte en frisk og fin gutt Om du kun skal ta det nå som du er forskjøla har det nok ingen ting å si. Bruk den for barn. Den har litt mindre ulike stoffer i seg
Emma27 Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Det står at man kan bruke den når man er gravid. Jeg var kjempe forkjølet forrige uke og brukte den i tre-fire dager.
NormaJean Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 jeg måtte bruke otrivin gjennom hele forrige svangerskap, hormonene gjør at slimhinnene hovner fullstendig opp. Det var slik jeg skjønte at jeg var gravid denne gangen også, tett nese;) Jobbet på ØNH på Riksen sist og snakket endel med legene der om dette, beskjeden jeg fikk var at dette ikke var farlig. Sprayen virker kun lokalt og er ikke systemisk, derfor utgjør dette ingen fare for fosteret. Men syns det er fryktelig kjedelig å måtte bruke det da, har otrivin for barn stående rundt om i leiligheten og oppi stellevesken til lillegutt;) Heldigvis gikk det fort over etter fødselen sist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå