Gå til innhold

Da endelig kom min gutt også, 16 dager over termin!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha fått "trusler" om igangsettelse på mandag, så turte ikke lillegutt være i magen lenger :) Han ville ut på egenhånd, endelig. Helt perfekt 50 cm lang og 3840 gram. Litt tørr i huden etter å ha ligget så lenge i magen, men ellers helt vidunderlig.

Forrige fødsel jeg hadde var lang fra første rie til gutten var ute, så jeg regnet med jeg hadde ganske god tid egentlig. Kjente de første antydningene til en start i 21.00 tiden og tenkte at nå kan jeg forberede meg til en lang natt. kl. 21.30 var jeg ikke i tvil lenger og ringte barnevakt først som sist. Vi drøyde det enda en stund til så mannen fikk tatt seg en dusj og vi pakket det siste vi skulle ha med, men etter det måtte vi virkelig dra. Fra 22.00 kom riene såpass tett at jeg måtte stoppe og puste gjennom, og bilturen var ikke spesielt festlig. Var på sykehuset 23.45 og fikk konstatert 4 cm åpning og at alt var igang.

Deretter gikk det virkelig fort, riene kom bare tettere og tettere og jeg meldte meg egentlig bare ut av verden. Virkelig godt kroppen vet hva den skal gjøre, for jeg var ikke særlig tilstede iallefall. Fikk plassert en lystgassmaske i hånda og pusta som en helt. De beklaget at de hadde veldig mye å gjøre denne natta, så de var innom innimellom og sa vi bare måtte ringe om vi trengte noe. Savnet igrunn ikke noe oppfølging jeg, de var stadig innom og fulgte med.

Helt til de kom innom en tur i 01.15 tiden og fant ut at her kommer det en baby! De tok vannet, og på noen minutter kom gutten :) 1 time og 50 min etter at vi kom til sykehuset. Ikke en rift engang. Intens og kort fødsel.

Takk for meg her inne, og Lykke til dere som venter. Det er verdt det!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med fin fødsel og en liten sønn :)

Skrevet

Gratulerer så mye. Fantasktisk fødsel!

Skrevet

Gratulerer, da fikk vi på samme dag:) Har lagt inn min historie.

Vi er heldige!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...