Gjest Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Gutten vår har vært bleiefri siden i vår, og er kjempeflink til å gå på do. Men vi har ikke sluttet med nattbleie enda. Før jeg begynner prosessen med det tar jeg gjerne imot tips fra dere om hvordan han kan bli tørr over natta TAKK!!
glad i mange barn Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 her i huset har vi bæret barnet ut på do når vi legger oss eller i ca 11-12 tiden,men da har barnet gått på do rett før h*n har lagt seg,det har gått helt fint,iformert barnet før det legges att jeg tar det på do seinere,men som regel halv sover barnet mens det sitter på do,men det kommer alltid vann i do,og då holder det til mornings,men å la barnet gå sjøl m.m er ikke særlig,å bære er greit nok det...har alltid funka her iallefall og med tid å stunder holder barnet seg hele natta eller evnt vokner sjøl og går på do....
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Jenten vår ville helst selv bli tørr om natten....Hun insisterte på kun truse. Hun går på do som det siste før leggings,- og har bare hatt 2-3 ulykker om natten. De synes hun er så fæle selv at hun er tørr nå. De må vel bare bli klare for det. Hos oss var det ingen tvil om at hun var klar. Evt kan du jo kjøpe tisselaken og ha under den første tiden, i tilfelle ulykker? Lykke til!
Nangiliama Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Jeg har ikke barn ennå selv vel og merke, men har lest på forum tidligere om sånne kylie-truser man kan få kjøpt på apotek.. Høres veldig greie ut til formålet. Er ikke en bleie, men en truse som kan holde på opp til 2 dl væske.. Eller så har jeg sett sånne trenings-bleier på butikken der barna også kan kjenne at de blir våte, slik at han våkne selv når han tisser på natten.. Men dette vil vel selvfølgelig bare fungere hvis han selv har lyst til å slutte med nattbleien...
-68mamma Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Eldstejenta vår sluttet av eget ønske da hun var neten 3, da hadde nattbleien vært tørr i flere uker. Hun har aldri hatt uhell. Minste er nå i ferd med å slutte på dagen (snart 3), men nattbleiene er fortsatt ganske våte - så hun er ikke klar til å slutte på natten enda. Greit å vente til nattbleien er helt eller nesten tørre før dere tar bort den. Har ikke tro på at barnet vekkes for å tisse, da vil det vel bare venne seg til det ?
Gjest Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 Takk for svar Mange gode tips her! Det er vel en fordel også at han ikke har noe drikke tilgjengelig ved siden av seg? Han har pleid å ha en skvett med vann på flaske ved seg, men den er sjelden drukket opp.
Gjest Skrevet 23. september 2009 #7 Skrevet 23. september 2009 Dattera mi på 2 ville ikke ha bleie lenger, så hu sluttet med bleie både dag og natt selv. Har hatt et par uhell men det var helt i starten.
vi blir 4 :o) Skrevet 23. september 2009 #8 Skrevet 23. september 2009 gutten vår synes det er nederlag å ta på seg bleien til natta, og ville så gjerne slutte selv.. vi hadde nok 3-4 uhell på rad, men hadde på tisselaken, så det gikk greit.. ettersom han synes det var et nederlag selv, virker det som han er blitt mer bevist på det, og har ikke hatt noen uhell siden.. han er 3 år, og har vært tørr i 4 mnd.. Det å bære barnet på wc når man legger seg synes jeg høres ut som mye jobb, ville personlig ikke lagt til barnet mitt slike vaner, dersom det er mulig å unngå..
glad i mange barn Skrevet 24. september 2009 #9 Skrevet 24. september 2009 å bære barnet på do er overhode ikke noe problem,har heller aldri vært noe vane eller uvane på noe måter, barnet får ikke noe slike uvaner/vaner barnet vekkes ikke,bare løftes forsiktig utav sengen og rett på do og tisser og inn igjen,vet ikke dagen etter att det har hendt...har kanskje bare gått max en til to mnd så er barnet tørr,holder hele natta.sjølv om barnet vil slutte er det ikke sikkert att blæren er "moden " nok til å slutte,og dette åskifte sengetøy hver dag og vaske nattklær er mye mer jobb enn å ta barnet på do.og å ha bleie på er ikke lett heller OM barnet ikke vil ha.det byttes sjølvsagt på far og mor å bære barnet på do.men så er doe i huset her rett uttafor rommet,to steg,og det funka helt flott,ikke har det vært en uvane eller noe...det har med å trene opp blæren ....ikke alle barn er klar til å slutte verken når de er to eller tre år.faktisk så anbefales denne metoden på helsestasjonen her.... men som sagt så funka det helt supert her i huset,sjølv om noen ikke har tro på dette så har VI iallefall erfaring med 6 barn og det har funka på alle.er og mange andre foreldre som har vært små fortvila over dette nattbleie problemet og vi har sagt hva vi har gjort og de har gjort det samme og vært strålende fornøyd for det har funka.og løst deres problem.men klart alle har sin måte,og foreldre må få gjør det på sin måte,men en ting er i allefall klinka klart-DET VERKEN ER ELLER BLIR noe uvane...KUN for en liten periode....og barnet har OVERHODE INGEN skade av det....thats it....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå