Gå til innhold

Nå er jeg kjempefrustert og lei meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk influensa forrige torsdag, og har hatt kraftig hoste. I forbindelse med hosten så har den utløst urinlekkasjer. Men nå er det ikke bare hosten som utløser dette. Jeg er i uke 11. Trenger ikke dette nå oppi det hele!

Jeg føler meg oppblåst og kvisete, og nå har jeg i tillegg urinlekkasjer. Har ikke vært ut av huset siden jeg fikk dette, bare en snartur på butikken, og det skjedde igjen på vei hjem. Nå bruker jeg bind.

Par måneder etter at jeg fikk søtnosen slet jeg også litt med urinlekkasjer, rakk så vidt å komme meg hjem på do. Noen ganger ikke.

Det er så ubehagelig og veldig slitsomt. Det tærer jo på selvtillitten også.

Noen som vet hva dette kan komme av? Og om det kan gjøres noe med dette? Skal på min første kontroll på mandag. Kan jeg kreve sykemelding for dette om det vedvarer?

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil også legge til at i forrige svangerskap hadde jeg ingen plager, bare bekkenløsning på slutten. Nå har jeg begynt å kjenne det i bekkenet igjen, er det vanlig så tidlig og kan det være i sammenheng med urinlekkasjene?

Skrevet

er veldig vanlig med inkontinens etter fødsel og ved ny graviditet presser det på blæren.

knipeøvelser er ENESTE løsning.

knip så ofte du kommer på det, men pass på å gjøre det riktig!

det finnes beskrivelser av dette på nett, og ellers kan både helsesøster og garantert jordmor hjelpe deg å gjøre det riktig.

tena er et fint hjelpemiddel frem til det ordner seg igjen. brukte det fast i et par år jeg, men etter forrige fødsel fikk jeg god veiledning på hvordan jeg skulle knipe, og har ikke lekket de siste årene.

men nå er jeg gravid igjen og da er det blitt verre igjen merker jeg..

men nå vet jeg hva jeg skal gjøre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...