Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfart at lange lurer på dagen gir god nattesøvn?? Lillegutt har aldri sovet lange strekk på natten, men i løpet av den siste uken har jeg lagt merke til at om han har fått seg en to timers lur i løpet av dagen, er den påfølgende natten mye roligere og bedre (våkner litt sjeldnere og lettere å roe).... Hm, bare tilfeldig eller ei? Er det lengden på luren eller at han da får totalt litt mer søvn på dagen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, si det..

Her har Lillegutt sovet dårlig på dagen,helt til vi nå har klart å få ham opp i 2 1/2-3 timers søvn i løpet av dagen. Og de to siste nettene har han sovet 12-13 timer også. Så de to siste døgnene har han sovet ca 16 timer! I juni (da han var ca 2 mnd) sov han bare 12 timer i døgnet ca..

Og han har stort sett bare sovet 30 min om gangen på dagtid hittil.

Nå har han en lur på dagen som er over 1 time, så det kan godt hende at lengre lurer gir bedre søvn ja :)

Skrevet

jeg tror det er noe i det at "søvn avler søvn"....dersom det har vært bare småsoving og kaos på dagen her, blir også natta rotete...men når han sover godt om dagen, er det også lengre økter om natta!!

Skrevet

Fra gutten vår var 4 mnd og fram til ca 6 mnd sov han kun 30 minutter tre ganger på dagtid. Fra 7-8 mnd og fram til nå kuttet vi ut den ene duppen og på de to andre sover han hhv 2 og 1 time. Likevel har ikke nattesøvnen forandret seg. Han sover fremdeles fra 21 til 10-11.

Skrevet

Når de er så små, er ihvertfall min erfaring at søvn avler søvn- dvs at gode, lange lurer på dagen gir god og lang natt også! Såfremt ikke siste lur er for nært opp mot leggetid da selvsagt=)

Skrevet

Å, ja.. Det har alt å si her. Lillegutt her i huset har en tendens til å våkne etter 45 min på dagtid. I går og i dag har han fått to gode lurer på 1,5 time.I natt sov han fra 19.30-05.00 i ett strekk. Det er ny rekord her i huset etter måneder med mange oppvåkninger. La ham også i sovepose i går. Lurer på om det har noe med saken å gjøre. :)

Skrevet

Her virker det som om det ikke har noen sammenheng. Han sover hele natten uavhengig av hvor mye han har sovet på dagen. Her går det kun i halvtimes dupper på dagen. Han legger seg senest 19 og sovner stort sett ganske kjapt og våkner mellom 6 og halv 7 for første måltid før han sover 1-2timer til. På dagen har han som regel 3dupper og det går nesten alltid ca 2timer fra han våkner til han trenger en dupp og så 2 nye timer fra han våkner fra første dupp til han trenger en ny og sånn går dagen fram til han skal legge seg for kvelden. Da han var rundt 1mnd så hadde det en del å si. Hvis han sov lite og dårlig på dagen ble også natten fullstendig rotete

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...