Gå til innhold

Dere med barn på snart 3 år/er de bleiefri ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke fra sist gang når hun sluttet......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp

Sluttet da hun var 2 1/2 år og natt bleien 1mnd senere.

Er vel alt fra den alderen til fire år som er mest vanlig.

Skrevet

jenta vår ble 2 år i april og har vært fri for bleie siden i sommer. Har den siste måneden hatt mange uhell, men ser ut til at det har gått over snart...

Har enda bleie om natten selv om den stort sett er tørr om morgenen!

Skrevet

ja. Han blir tre om en måned og har vært tørr siden i sommer (juli).

Jobber også i barnehage hvor 13 av 15 2006 barn er bleiefri.

Skrevet

Ok da er ikke mi spesiet tidlig ute, hun blir 3 i november og er akkurat bleiefri på dagen

HI

Skrevet

Han var bleiefri to og en halv mnd før han fylte tre

Skrevet

Gutten min er bleiefri, vi stresset ikke med det. Han sluttet i vår da var han 3 år og 4 mnd. Han sa han ikke ville ha bleie noe mer. Og det gikk over all forventning. Nå sitter han på do selv uten ring og det hele, og er sååå stolt! Så tror det er viktig å ta det med ro og ikke mase så mye på barnet. Heller ikke tenke : " andre sine unger har sluttet, derfor må jeg få min til å slutte også". Barn er så forskjellige!

Søtnosen bruker fremdeles nattbleie, så tar gjerne i mot tips til hvordan han kan bli tørr over natta! :)

Skrevet

Hun ble bleiefri da hun var 2,5 år.

Bruker nattbleie enda, og blir 4 i november.

Guttungen ble tørr på dag da han var ca akkurat 3 år, og ble tørr på natt et par uker etter.

Skrevet

min første ble bleiefri når hun var 2 år og 6 mnd. min minste blir to år om to mnd og hun er snart tørr (holder på med avvenning nå, lange perioder uten bleie. Men bruker om natta)

Skrevet

fortsatt bleie her, 3 i november og ikke klar for å slutte enda(vi har prøvd, men det endte med at han nektet å tisse og bæsje, så han får bare ha den en stund til..) alle andre på hans alder i bhg er tørre, men de bruker smokk som han sluttet med i sommer, så synes han er flink jeg:)

Skrevet

Nope.

Han er 3 år og 5 mnd og vi jobber med saken, men stresser ikke.

Skrevet

Gutten vår sluttet 2 år og 6 mnd med bleie. Etter en uke uten bleie på dagtid, sluttet han på natten. Vi satte han på do før vi selv la oss, i 23-24 tiden, og satte han rett på do om morgenen. Nå er han 3,5 år og har hatt mindre uhell en jeg kan telle på en hånd. Den første tiden uten bleie gikk vi med han på do ca en gang i timen, tror det har styrket mestringsfølelsen at han ikke har hatt mange uhell.

Skrevet

sønnen vår sluttet da han var 2 år og 2 mnd... Vi var på sydentur og han da ville han ikke ha på seg bleie (sikkert veldig varmt) vi lot han gå uten og hadde ikke et eneste uhell!!! helt utrolig..

vi fortsatte det vi kom hjem, så nå har han vært bleiefri 3 mnd, og kun hatt 2 uhell:)

MEN: han bruker bleie om natten... den kommer jeg nok til å ha en stund til regner jeg med... siden vi har sengevætere på begge sider i familien kan det jo hende sønnen vår arver noe av det...

MEN.... han er tørr mange ganger om natten også, så vi håper :)

hilsen Helle

Skrevet

Ja. snart 3 og vært bleiefri i 5mnd omtrent. Men bruker nattbleie - tisser så mye om natta at det er ikke noe poeng i å prøve fjerne den enda.

Skrevet

Guten vår var bleiefri dag og natt 2-3 mnd før han fylte tre. Håpar det går like greitt å få lillesøster tørr, skal prøve neste sommar når ho er drøyt 2 1/2.

Skrevet

Han var bleiefri på dagen noen mnd før han fylte 3. Nå er han snart 4, men bruker bleie på natta, siden han tisser ut seg hver 7.natt ca.

Skrevet

ja, vi snakket mye om at "på stor avdeling så bruker man ikke bleie, for da er man jo blitt stor" så da var motivasjonen høy

Skrevet

Nei, men har ikke gjort noe særlig for å motivere henne. Burde kanskje det, men er så redd for å presse, og jeg liker ikke tanken på å presse henne for å bli bleiefri.

Skrevet

Har en på snart fire, og han er ikke bleiefri. Søstra som et par uker er like flink til å gå på potte som store bror. Håper å kunne få de tørr samtidig.

Skrevet

Mini sluttet med bleie i sommer (2,5 år), og er bleiefri hjemme både natt og dag. I barnehagen bruker de bleie når de er ute på dagtid, noe jeg ikke er spesielt fornøyd med, men syns det er vanskelig å skulle bestemme hvordan de velger å gjøre det. Mistenker at de ikke er så flinke til å følge henne på do og sørge for at hun tisser. Hun trenger oppmuntring og er ikke alltid like flink til å si ifra, men det er selvfølgelig lettere å følge opp hjemme med bare en liten enn 18 unger.

Hvordan er dere med deres bleiefrie 3 åringen i barnehagen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...