Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 utrolig mye eldre foreldre i oslo by. snakker 35++ som har prioritert karriere og derfor ventet i det lengste med barn. mens vi har det omvendt. uten karriere,men i passende alder for barn. kan ta utdannelse etter barn og. andre som er enig med meg?
blond Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Jeg er enig i at dere er de eneste unge foreldrene i barnehagen!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 Antagelig er dere de eneste som må levere og hente med bussen også...
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 zzzzzzzzzzzzZZZZZZZzzzzzzzzzzzzz
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Hva kaller du passende alder til å få barn?
b10na&lillegull Skrevet 22. september 2009 #9 Skrevet 22. september 2009 Det er jo sant (?) At de har prioritert karriere først. Vi blir også antakelig de eneste unge foreldrene i barnehagen. Det ER rart når de andre foreldrene er 10-15 år eldre enn en selv. I barselgruppen er hun som er nærmest min alder 9 år eldre enn meg, men vi har heldigvis funnet tonen
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #10 Skrevet 22. september 2009 Hvordan kan du vit om man ar prioritert karriere foran det å få barn, bare fordi man har barnehagebarn som 35+? Noen får flere barn over en del år, og med siste barnet er man gjerne litt eldre enn 18, og andre av oss møtte ikke den rette før vi var nærme 30, og noen løsunge unnfanga etter en fest var uaktulet, så da måtte vi pent vente til vi traff en vi ønska å leve resten av livet sammen med og bygge opp en familie og fremtid med. Så er det de som sliter i mange år med å få barn, ikke alle blir smelt på tjukka ved første øyekast på ungdomsklubben, veit du. Kanskje du gror på deg litt perspektiv og et åpent sinn etterhvert som du får en utdannelse stabla på beina....
b10na&lillegull Skrevet 22. september 2009 #11 Skrevet 22. september 2009 Oj, følte du deg truffet 21:36? Jeg mente det aldeles ikke frekt, men det er jo rett og slett fakta at mange vil ha seg en utdannelse før de får barn. Sinnatagg. Hilsen fra meg som verken er 18, ble smelt på tjukka på ungdomsklubb eller har noen løsunge unnfanga på en fest
Sylteflesk Skrevet 22. september 2009 #12 Skrevet 22. september 2009 Jeg skjønte ikke helt hvor du ville med hovedinnlegget ditt, du spurte jo ikke om noe. Men: jeg og mannen fikk vårt første barn da vi begge var 40, uten at noen av oss har prioritert noen "karriere" som du kaller det. I så fall har vi lyktes ganske dårlig. Men ja, vi hadde utdannelse før vi fikk barn, det synes jeg i grunnen er fornuftig. Utdannelser og karriere er ikke det samme. Du vet ingenting om hva disse gamle foreldrene har prioritert eller ikke, eller hva som er grunnen til at de har små barn selv om de er over 35.
Gjest Skrevet 22. september 2009 #13 Skrevet 22. september 2009 vel jeg er jo 24 (vet ikke om det går under ungt?), og jeg studerer jo nå mens vesla er liten. Det er mange fordeler ved å studere med små barn, fordi man har det litt mere fleksibelt. Men som student lever ikke man akkurat fett, det krever ekstra mye planlegging for å få pengene til å gå opp i alt vi trenger. Og eldre barnet blir jo mere krever det av ting og aktiviteter (noe som blir dyrere for hvert leveår). I tillegg til at man ofte har en del lekser og oppgaver som skal klaffe sammen med resten av familielivet. Jeg skal ikke klage på studielivet, men hadde det ikke vært for det at vesla kom litt uplanlagt så ville jeg ha ventet til etter endt uttdanning. Jeg trur fremtiden min ville føles tryggere og man har da valget om man vil følge karrieren sin eller om man vil jobbe deltid et sted og ha friheten hjemme med barna. Da veit man at man er ferdig, uansett hva som skjer her i fremtiden så har du hverfall klart å skaffe deg et yrke som kan forsørge hele familien din. Men jeg skal ikke klage på å kunne få lov til å studere etter at jeg har fått barn. Syns jeg egentlig klarer meg ganske bra, men jeg ville ikke anbefale dattra mi og vente til utdanningen før etter barn. Aldri!^^
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #14 Skrevet 22. september 2009 Jeg syntes det er kjempe bra at foreldre ordner sitt eget liv før de setter barn til verden. 35+ er helt topp alder å bli mor på det da. Tenk hvor mye erfaring man har og hvor mye kunnskap man faktisk har fått, for ikke å snakke om hva man har lært om seg selv. Å nei jeg er ikke 35+ selv, men jeg har ordnet mitt eget liv først så jeg har det beste å tilby mine to barn.
b10na&lillegull Skrevet 22. september 2009 #15 Skrevet 22. september 2009 Må bare si at jeg ikke er HI. For meg er det det samme hva folk gjør før de får barn, men tenkte bare at mange prioriterer karriere først - altså en sikker økonomi, Men såklart vet jeg jo ikke, derav "(?)"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå