Minilille Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 2 åringen fikk feber i kveld, og jeg kjenner at jeg brygger på noe. Er ikke så redd denne svineinfluensaen egentlig.. Men bare lurer på om de gjør noen tiltak hvis man får høy feber som gravid. Noen som har blitt innlagt til observasjon? De sier jo gravide skal ta kontakt ved symptomer, men slik jeg har forstått det får man ikke tamiflu uansett, så bare lurer på hvorfor vi skal ta kontakt..
Expat Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 Høy feber er ikke bra for gravide, har selv hørt doppleren i 210 da jeg hadde 39 i feber. Du kan gå i for tidlig fødsel og. Du skal ta kontakt før du blir syk for å få Relenza før utbrudd og Tamiflu om du blir syk. Og joda, gravide får tamiflu.
Lacey*har fått erta Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Hei! Jeg hadde svineinfluensa i forrige uke og det gikk helt fint. På det høyeste hadde jeg feber nesten opp i 39, men det var en veldig kort periode på noen timer. Ellers så lå feberen mest på 38 hele tiden. Jeg ringte for å forhøre meg litt på føden og min jordmor og legen, siden jeg var litt nervøs for at feberen skulle bli for høy. Felles svar var egentlig at så lenge ikke feberen gikk over 40 og ble der, så var det greit. Jeg tok paracet for å dempe det også. (og tro meg, jeg er nervøs for å ta paracet, men det gikk fint det også) Jeg fikk ikke Tamiflu, for som det her til lands, alle leger har forskjellige meninger og min mente at relenza var riktig for meg. Jeg brukte den aldri da, og hadde nok ikke brukt tamiflu heller. Men jeg testet positivt på dette svineriet og klarte å dra meg igjennom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå