Honningmelon Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Hvor mye oppfølging får de når de begynner på skolen egentlig? Min eldste skal begynne til høsten, og jeg kjenner jeg er en smule bekymret fordi han er så forsiktig av seg. Når det gjelder påkledning er han heller ikke av de som kler på seg i en fart uten problemer (tenker da på til vinteren). Andre småting jeg tenker på også. Han er ikke en som sier i fra hvis det er noe han ikke får til eller trenger hjelp til. Og forresten, i friminuttene på vinteren, har de på fult utstyr da med dress/boblebukse, votter osv? Eller tar de bare på jakka og går ut?
Gjest Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Jeg jobber som lærer og hadde 1.klasse i fjor. Jeg hjalp til med påkledning og veiledet barna slik at de på sikt kunne klare det selv. Og jeg passet alltid på at alle barn hadde på seg sko, jakke, skjerf, lue, utebukse osv. Og at ting på hengt på plass når de kledde av seg. Noen ganger er det nok at man er tilstede og veileder barna. Blir fort kluss i kladden når mange barn skal kle seg selv og skynde seg ut;) Vet at andre lærere syntes at jeg hjalp ungene for mye, men når det er minus "tusen" ute så har jeg ikke samvittighet til å sende unger, som ikke helt får til å kle på seg selv, ut i kulda.
Mille** Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Tja, det forventes vel at de skal få på seg tøyet selv. Er det kaldt så har de på seg fullt vinterutstyr med lue, boblebukse og votter. Men det er jo et helt år til enda, mye som vil skje på det året. Jenta mi lærte f.eks å tørke seg selv etter at hun hadde bæsjet og å dusje selv det siste året i barnehagen. )