kamillaen Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Noen som har blitt tatt vannet på her før? Jeg har 3 cm åpning,og er moden! setter pris på alle svar!
gutt06&09 Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Jepp, jeg tror jeg hadde noe sånt som 3 cm åpning jeg og! 11 dager over. De setter en elektrode på hodet til babyen så de hele tiden kan følge med (den sitter på ekkelt vis fast til h*n er ute). Jeg satt/lå med sånn riebelte på i 30 min og ganske fort tok det tak annethvert minutt:-/ Litt uggent med såpass bråstart, jeg måtte fnise litt for meg selv da jeg hadde vært litt redd for å ikke skjønne forskjell på rier og kynnere.. Ingen tvil der gitt. Holdt det gående i et par timer eller noe med rier hvert minutt tror jeg, ble helt utmattet, men etter en perfekt satt epidural var jeg klar for hva-som-helst. 1030 tok de vannet og 1830 var han ute:-) Det ble en kjempefin og ukomplisert fødsel. Nå vet jeg ikke om noe annet enn denne måten å starte en fødsel på, men det jeg ikke var forberedt på (rent bortsett fra at de bestemte seg der og da for å ta vannet...) var hvor fort og intenst det ble og plutselig være igang. Man blir snytt for den naturlige oppbygningen av riene, men noen vil kanskje si at det er like greit? Alt jeg hadde lest om pusteteknikker og yoga og alt mulig måtte jeg bare glemme, rakk ikke tenke en tanke mellom riene. Er litt spent på hvordan det blir denne gangen, jeg stiller på en måte på bar bakke siden jeg aldri startet av meg selv. Men-- om jeg får "tilbud" om å ta vannet gjør jeg det igjen:-) Lykke til! Du har nok blitt mamma i løpet av morgendagen!!!
misscelia Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 jepp, da sier det splæsj, og etter det går det unna
wiwi Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 vatnet gikk av seg selv med meg. men var moden og hadde ca 3cm åpning. Fødte på litt over 1time. Fikk ikke tid å tenke så mye nei. Alt gikk greit sydde ikke et eneste sting.
*SvangerskapsTrollet* Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 Med nummer 1 ble vannet tatt her etterhvert også En lang "heklenål" og plutselig MYE vann i senga! Ikke vondt altså!! Men jeg måtte til med drypp uansett siden riene ikke ville komme av seg selv...
MissDolly-tobarnsmor Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Hei:-) De tok vannet på meg, når jeg hadde 5 cm, og fødselen ikke kom i gang (bare litt masrier frem og tilbake)...Skal si det gikk unna etter det!!! 2 timer til full åpning:-) Lykke til:-)
annabe36 Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 ser det gikk raskt med alle her, hos meg hadde det null effekt og babyen brukte enda tre døgn på å komme ut :-(. Merket ingenting ut over at det dryppet og at magen ble litt mindre. Det var litt ubehagelig i det legen gjorde det, men ikke vondt tror jeg. Til forskjell fra deg hadde jeg ikke åpning, hadde stått på gel-kur for modning i forkant og var angivelig moden men altså uten åpning. Tipper det betyr mye at du allerede er litt på vei. Ønsker deg lykke til!!!
kamillaen Skrevet 22. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 22. september 2009 Takk for mange svar=) Håper det blir en fin fødselopplevelse og at jeg slipper 3 dager.. Har gått med en del maserier så det får holde.. Nå får jeg håpe de ordentlige rien kommer så jeg kan bli ferdig å se min lille vakre prins i magen=)=)
MammanTilEmma❤ Skrevet 22. september 2009 #9 Skrevet 22. september 2009 tok vannet mitt under fødselen pga at det ikke ble mere åpning.. gikk med 4 cm i flere timer, så hadde veldig vonde rier uten noe framgang.. tok da vannet til slutt.. en pinne av noe slag hun brukte å ta hull med.. når det var gjort så var jenta ute etter 1 time:-)
Allybeen ♂ ♂ ♀ Skrevet 22. september 2009 #10 Skrevet 22. september 2009 De tok vannet på meg, og 2,5 time etterpå var gutten min ute. Siste timen hadde jeg intense rier uten pause mellom. Gikk fra 4-5 cm åpning til full åpning og pressrier på 20 min! Så kom han ut etter 10 min med pressrier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå