Gå til innhold

svangerskapsmigrene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som sliter med svangerskapsmigrene? Jeg har ofte vondt i hodet, flimrer foran øynene og prikker i hendene....skikkelig ubehagelig...:( Det begynte rundt uke 34 forrige svangerskap også....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det med førstemann og denne gangen fra 3-7 mnd så dabbet det mer og mer av! Men fikk resept på panodil å tok det=)

Veldig slitsomt og ubehaglig blir liksom så ekstra sliten og hjelpesløs..

Håpe du blir kvitt den nå som du er så langt på vei!

Skrevet

Har du migrene eller annen hodepine? Om du bare har vondt i halve hodet, er det migrene. Snakk i så fall med legen, Sumatriptan er effektivt for de fleste og trygt.

Skrevet

Har blitt frarådet å bruke sumatriptan under graviditeten. Jeg har migrene te vanlig, men heldigvis ikke nå. Får ikke lov te å ta noe sterkere enn paracet om jeg får anfall.

Skrevet

Jeg sliter også med migrene. Hadde to anfall tidlig i graviditeten, 2-3 mnd på vei og har hatt to anfall på 1,5 uke nå. Er 38 uker på torsdag. Jeg har kun fått lov til å ta paracet, men heldigvis har jeg hatt milde migreneanfall som har gått over på få dager selv uten migrenetabletter. Varer dine anfall lenge? Og har du god effekt av paracet?

Skrevet

Selve anfallet med hodepine, flimring og nummenhet vare ikke så lenge. Men jeg må legge meg og sove litt for at flimringa skal forsvinne. Hodet kan være litt halvveis i flere dager etterpå. Paracet funker bra, men føler ikke at jeg kan ta det til alle tider heller.

Skrevet

Merkelig. Min lege har beroliget meg med at sumatriptan er helt greit, og så vidt jeg kan se av felleskatalogen stemmer det.

"Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Data fra et større antall gravide kvinner som har brukt sumatriptan indikerer ikke fosterskadelige effekter. Sumatriptan skal bare brukes hvis fordelen oppveier en mulig risiko.

Det er ikke sånn 100% bevist for evig og alltid at det ikke kan ha noen negative effekter. Men det er det nesten ingen medisin i verden bortsett fra Paracet som er fordi nesten ingen medisin er gammel nok og har blitt brukt lenge nok til at man kan si det 100%.

Men man har lang og bred erfaring med sumatriptan, og det er høyst, høyst usannsynlig at den skal være skadelig. Men som med all medisin: Nytte må vurderes opp mot hypotetisk sjanse for skade. I mitt tilfelle er nytten mye større: Jeg har MASSE, MASSE migrene, mange anfall i uka. Hadde jeg ikke tatt medisin, hadde jeg vært helt ødelagt og det er jo heller ikke bra for ungen. Hadde jeg bare hatt få anfall, ville jeg vel heller prøvd å "stått han av."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...