Gå til innhold

Hemorider....Hva hjelper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, hater dette emnet, men er det flere som er plaget med det?

Dette er tredje svangerskap, og nå synes jeg plutselig de gjør litt vondt..

Noen tips til noe som hjelper fra apoteket (tenker ikke på fiberrik kost og mosjon.. mer salver e.l?) ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du søker i forumene her, så finner du veldig mange svar, vil jeg tro!! Men for meg har det fungert bra (når de har vært skikkelig ille) med Xylocain smertestillende salve, og Sheriproct salve, som fikser selve hemoroidene. Sheriproct er nå reseptfritt, og jeg har fått det anbefalt fra både fastlege og legevakt, men det er sikkert alltid lurt å spørre legen din før du begynner! Når de bare er "litt" plagsomme, så har jeg klart meg med Alcos Anal salve, og stikkpiller! Har sett at noen har blitt advart mot å bruke stikkpiller under svangerskap, men jeg fikk klarsignal til det også!

Ellers har jeg sett mange kjerringråd, som å legge på is, smøre på honning osv.. Men det funket ikke her!

Skrevet

Som alt er dette høyst individuelt :0) Greit å teste ut ulike ting å finne ut hva som hjelper deg.

I forrige svangerskap var jeg veldig plaget. Fikk et litt merkelig råd i etterkant av en gammel slektning som jeg har fulgt dette svangerskapet, nemlig såpevask.

Nå vasker jeg meg grundig med kaldt vann/såpe bak hver gang jeg har hatt avføring og har HELDIGVIS ikke sett snurten av en eneste hemmis :0)

Jeg er i uke 34/35.

God bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...