Gå til innhold

Har sååå vondt i korsryggen :(:(


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som frisør, og står hele dagen rett opp og ned.

Bruker gode sko med "dempere", og prøver ofte og skifte ut et par også, i løpet av dagen.

Det er full rulle hele dagen, og i 12-tiden er jeg allerede kaputt.

Har vært plaget meg ryggen før jeg ble gravid også, men nå blir det bare verre og verre :( Er 18+4 uker.

 

Når jeg kommer hjem, å får av meg skoene, er det så vidt jeg greier å gå. Jeg klarer ikke å bøye meg, og får sånne stikkende smerter nedover rumpa.

Jobber på en liten salong, med kun 4 ansatte, og vet at hvis jeg sykemelder meg, kommer det til å bli "krig"!!

Men om det forsetter sånn, så ser jeg meg nødt til å gjøre det. Om ikke full sykemelding... men 50 % kanksje??

 

Hva hadde dere gjort? Er det flere av dere som har disse smertene?

Jeg kommer til å si det til sjefen i løpet av uken, for å "forberede" henne. Da vet hun hvordan jeg har det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har vondt eller er syk ellers må du sykmelde deg! Du er i en periode i livet hvor du absolutt MÅ tenke på deg selv og ingen andre. Husk at du skal bære fram et liv:) Om du er ansatt i salongen og ikke driver den selv er det arbeidsgivers ansvar å finne vikar. Sånn er det bare!! Sjefen har ingen rett til å gi deg dårlig samvittighet fordi du er syk, og skal heller ikke overtale deg til å jobbe ekstra fordi de er lite folk... Lykke til, håper det blir lettere for deg når du får jobbe mindre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. jeg kjenner meg såå igjen i det du skriver!! =(

Jobber i barnehage nå og da blir det jo mye løft og mye bøyd rygg og aktivitet hele dagen.. Når arbeidsdagen er ferdig har jeg så sinnsyke smerter at jeg klarer nesten ikke gå.. Smertene sitter i korsryggen og mot den venstre hofta og ned i benet =/ Er så ille noen ganger at jeg ligger å vrir meg av smerter om natta.. Huff =(