Gå til innhold

Inspirert av Blodgivertråden....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sett deg inn i denne;

Du har nettopp vært i en bilulykke og mistet masse blod. Du er bevisst og får valget mellom å dø, eller å ta blod fra ei de sier har vært i utlandet og tatt en tatovering, så det kan være sjanse for at hun har hepatitt, men sjansen er liten iogmed det er 15 år siden. Få høre. Hva ville du valgt????

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ville nok levd da ja... altså, må man så må man!

Skrevet

Jeg fatter ikke at det ikke er mulig å ta en hepatitt test.. For å så gi blod senere.. 15år er lenge, og mest sannsynlig er denne personen helt frisk.. Og det norske helsevesenet kunne godt ha brukt de få kronene på en slik test, for å så få igjen med blod som denne da gir.

Jeg ville selvsagt tatt imot blodet om personen ikke hadde hepatitt, men da måtte det ha blitt gjort prøver osv på det.

Skrevet

blir ikke blodet sjekket først da?

men jeg vil aldri ta imot blod fra noen uansett hvem for jeg har angst når det gjelder blod og sprøyter.

skulle jeg ta det imot og overleve, ville jeg ha fått store psykiske problemer pga. det.

og nå noen skal stikke meg med nål, må jeg se de ta nå ut av en pakke som de åpner menst jeg ser på, ellers klarer jeg ikke. sykt.

Skrevet

De tar prøver av deg, uansett. De tar prøver før du gir blod, og de tar prøver av blodet idèt de skal fylle det inn i en vene hos et annet menneske. For Hepatitt, infeksjoner, virus osv. Så derfor ville jeg selvsagt valgt å få blodet fra jenta med tattis.

Skrevet

Det du sier er at du heller dør enn å face den irrasjonelle angsten din?

Skrevet

akkurat nå, ja. men man vet aldri før man har vært i den situasjonen.

når jeg tenker nå klarer jeg ikke å gå rundt og føle meg skitten innvendig og vite at denne følelsen har jeg med meg resten av livet. det er tortur

Skrevet

Herregud, hva er det for et teit spørsmål? Du ligger halvdau i en bil og får beskjed om t du nå dør hvis du ikke tar dette blodet. Klart du hyler jatakk til blodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...