Gå til innhold

3 tette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har det, og hvordan arter hverdagen seg?

Er det veldig forskjell fra 2 til 3?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La inn et lignende innlegg for noen dager siden, men dårlig med respons...

Får satse på at noen svarer her!

Skrevet

Heisan. Kan svare her, sendte en pm til deg venternr.3 for et par dager siden, men noe skjedde når den skulle sendes.

Vi har 3 små på 3 år og 3 mnd. De er 4, 2.5 og 1 år nå, og vi venter nr. 4 når som helst egentlig (7 dager til termin). Da blir det 4 stk på litt over 4 år.

Overgangen fra 2 til 3 var mye mindre enn det jeg hadde forventet meg. Syns faktisk ikke det har utgjort så mye på hverdagen bortsett fra når vi skal dra steder. De to største har hverandre så det har ikke vært noe sjalusi pga det. Det var værre når vi fikk nr. 2. Nå har vi vært heldig og fått verdens mest tålmodige tuppe som nr. 3 da.

Tror det beste rådet er å senke skuldrene og ta ting litt som de kommer. Ting vil gli seg til etter en stund, og babyen (hvis ikke de er uheldig og får kolikk) er vel den som krever minst det første året.

Tror ikke det er så lurt å legge opp til at ting skal være sånn og sånn, litt kaos iallefall det første året blir det. Vi prøver å velge våre kamper med omhu, og har heller få regler som vi er strenge på. Kan ikke legge oss borti alle små krangler eller kjefte hele tiden, da får vi ikke gjort annet. Jeg har som mål at huset skal se akseptabelt ut, hverken mer eller mindre. Her bor det faktisk flere små barn, og det vises:)

Ellers så anser vi disse årene som en slags unntakstilstand hvor fritidsaktiviteter for mor og far ikke blir veldig prioritert. Samtidig gir vi hverandre frihet hvis det er noe en av oss har lyst til å være med på. Men med 2 små fra før så vet dere jo alt om dette allerede, blir egentlig ikke så mye forskjell.

En nødvendighet for meg er barnehage!! Vi har fulltidsplass til alle tre (minste har nylig startet), og jeg har en og en hjemme etter tur. Det liker de godt, får litt alenetid med mamma og baby, og jeg velger dagene jeg er opplagt og har overskudd. Får i tillegg den nødvendige roen og tiden til å knytte bånd med babyen. Blir ikke bestandig så prioritert når alle er hjemme på en gang.

Man blir selvfølgelig matt og sliten innimellom, men stort sett så er det veldig gøy. Mange små personligheter her:) Blir stadig forundret over folk som "ikke skjønner at det går an" og går ut fra at ekteskapet er på bristepunktet fordi vi har så små barn. Vi har det faktisk fint sammen, og ville ikke ha byttet vårt liv mot noen.

Nå er jeg bare spent på hvordan det blir med 4 tette, men håper det går bra det også. Dere får høre med meg om et halvt års tid, om jeg fremdeles er optimist eller ikke..hehe.

Lykke til, dette er ikke noe problem. Takler dere 2 så går det fint med 3 også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...