*gruffalo* Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Vi skal gifte oss klokka 15, og til fotografen etterpå. Og jeg tror at vi tidligst klarer å komme til bryllupsfesten halv 6. Utleieren av lokalet mente vi måtte ha middag 17...men dette har vi jo ikke sjanse å rekke!!! Hun mente 18 var så seint...for kvelden gikk så fort! Men trodde ikke det var unormalt å ha middagen klokka 18, eller?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #2 Skrevet 23. september 2009 kan du ikke bare endre klokke slettet i kirken til kl.13 eller 14 i stedent? så har dere mer tid på dere. Det er litt sent fordi at man sitter vid bordet ganska lenge og spiser og det ska hållas en del tal sen ska dere skära upp kaken og, tiden bare flyr forbi.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 Det kommer an på hvor lenge dere har lokalet. En middag varer ofte i 4 timer med alle talene osv. Etter dette skal det ryddes av bordene, så er det kaffe og kaker, deretter brudevals.. Klokken blir fort 23- 24 før kaker og kaffe serveres.
*gruffalo* Skrevet 23. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2009 Kirka var ledig 13 også, men det synes jeg er alt for tidlig. Klokka 14 skal det være et annet bryllup. Lokalet har vi så lenge vi vil, og hadde tenkt å ha buss hjem for gjestene klokka 2. Så hvis vi har kaker og kaffe i 23-24-tida, så er det jo enda en del igjen av kvelden...
(((( 2 kids-gutt og jente)))) Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Vi ble anbefalt å ha middag i 1630-17 tiden pga "tidsmangel" ...Så vi skal gifte oss kl 13 istedenfor 16....
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #6 Skrevet 23. september 2009 gjør nå det som passer dere og ikke alle andre...deres dag tross alt!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Enig : ) Og jeg synes ikke 18 er for sent. Synes de fleste brylluper har middag altfor tidlig jeg...
*gruffalo* Skrevet 27. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 27. september 2009 Ja, vi føler selv at 18 er en bra tid:) Og syns også mange begynner tidlig... Holder jo på til langt utpå natta uansett, så blir jo nok av timer igjen:) Men merker det er mye meninger om alt, så vanskelig å forholde seg til "alt og alle"
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #9 Skrevet 28. september 2009 man må beregne en kort bryllupsmiddag til å vare nærmere 4 timer. Jeg har vært i flere bryllup hvor raskeste middag var unnagjort på 3t og 50 min, eller noe sånt..Da GIKK det vireklig fort..Ingen sanger, kun "Må ha taler" og det var engangs servering av tre retter.Altså fat med forrett stod på..Så kom et ferdig pådekt fat med hovedrett også desserten var ferdig dandert.....Ikke noe "bortkastet" tid på servering heller..Det lengste tok nesten 7 timrt, og jeg har hørt om et som varte 8 timer ved bordet.... Så dere må regne med 4 timer ved bordet,- da må dere ha stram timeplan (er ca 1 time på hver rett det,- om man regne 2.servering av hovedrett som en rett...)OG det TRENGER man....Har dere mange taletrengte og folk har til vane og skrive sanger MÅ dere beregne lenger tid.... Så kan dere jo avgjøre selv da..Er det middagen og taler om DERE som gjør bryllupet perfekt, eller vil dere ha fokus på fest og moro...Det må dere sammen avgjøre. Det er deres dag,- og dere må bestemme dere for hvor fokuset skal være...Det er ikke til å putte under en stol at middagen er ofte det kjedeligste i et bryllup da man ofte bare har "Moro av" talene til den ene parten, da det er denne man kjenner best, og det blir ofte mye det samme i alle taler og sanger.... Altså,- skal middagen begynne klokka 1800 må man anta at den starter litt etter og er ferdig TIDLIGST 2200.Så er det kanskej omrokkering av bord og oppstilling av band,- også kan dere jo se an tiden selv..Hva er aldersfordeling av gjestene, er det natteravner eller liker de og avslutte i "rett tid"..Vil dere "slippe" unna for mye fest, "fyll" og dans med alle gjester kan det jo være greit og la middag ta store deler av kvelden.. Men vil dere ha fest, dans og "Mingling" som hoveddel av brllupet, så er det kanskje litt sent og begynne klokka 1800??
gullis og snuppis Skrevet 28. september 2009 #10 Skrevet 28. september 2009 Jeg ville gått for kirke kl 13, og startet middagen litt tidligere. Jeg var selv veldig usikker på dette, men valgte til slutt også selv kirke kl 13 og middag kl 16 - etter råd fra mange som sa at dagen kom til å gå så fort... Og vi angret virkelig ikke på det, for dagen gikk virkelig fort!! Og det er jo en fantastisk dag som man vil skal vare så lenge som mulig Og som de over her nevner; ting kan jo bli forskjøvet, og så er man plutselig etter skjema, og det er jo kjedelig om det bare blir 1-2 timer igjen når "festen" begynner..
fresh Skrevet 29. september 2009 #11 Skrevet 29. september 2009 hei. Jeg skal også ha middag kl. 18.00, og det er ikke for sent i det hele tatt. Men det spørs jo litt hvordan bryllupet ditt er. Vi skal ikke ha noen sanger, og 3 retters middag men kun servering en gang. Det kommer flere gjester til kaffe, så vi sparer resten av talene til da. Så går det så fint att Dessuten liker vi ikke å høre på taler i 20-30 min, så alle som taler får ca 5-7 min på seg. da blir det ikke kjedelig for gjestene heller Og du trenger ikke bekymre deg for at det blir liten tid, gjestene kan snakke sammen senere på kvelden. dette er deres dag
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. september 2009 #12 Skrevet 30. september 2009 Var i bryllup i helga hvor middagen ble servert kl 18.. Det var ikke noe problem i det hele tatt! I tillegg var det mange sanger og ett par taler! Var ferdig ved bordet rett før kl 22..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå