Attekattenoa Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Kom med deres beste oppskrifter! Har hagen full av epler
flypapir Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Jeg lagde en i går som jeg hadde med meg på barseltreff idag og den var veldig god! Du finner den på detsoteliv.no. Det er den som du skal ha rømme i..
blomstre Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 2 dl olje 4 egg 2,5 dl sukker 3 dl hvetemel 1 ts vaniljesukker 2 ts bakepulver Røres sammen og haes i smurt springform. Epler, sukker og kanel etter smak. ev hakka mandler haes over. Stekes på nederste rille ved 180 grader i 1 time Mmm, min står i ovnen nå og begynner å dufte herlig :-)
♥Klumpen og Lillesnuppa♥ Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Her er verdens enkleste og beste eplekake (smuldrekake) med masse epler: -ca 7-10 epler-skrelles og skjæres i skiver e.l. (bruker å ta så mange at det fyller nesten hele formen jeg bruker, sparer bare plass til deigsmulene på toppen.) -flytende honning-tar en runde og litt sikksakk over eplene, ca 3-4?ss -kanel-drysses over eplene -saft av ca 1/2 sitron-skvises over eplene Deig: 7ss margarin-myk, men IKKE smeltet 2dl sukker 4dl hvetemel -blandes og smuldres så over epleblandingen. Stekes nederst i ovnen på 180 grader i ca 45min, eller til du ser eplene bobler under deigen. (har den i ca 1 time jeg..) Server med is eller vaniljesaus. Knallgod, får masse skryt hver gang jeg lager den :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå