Gå til innhold

Dagens barnehagefrustrasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bagateller i det store og det hele, men jeg må bare få det ut. :P

Er det virkelig så vanskelig å passe på at gummibuksa faktisk er over støvlene? Ny gummibukse, fantastiske strikker, men ingen gidder å dra over. Resultatet er jo klissvåte og møkkete støvler, jeg skyller og vasker og styrer, men de kommer aldri til å bli tørre til i morgen.

Og det som er hakket værre - å ta på en 2 åring joggesko når det er fullt av søle er bare helt...ja. Han var våt helt opp til knærne, skoene var søkk våte av gjørme. Sålene inni er ødelagte, gått i oppløsning faktisk og han var iskald på bena. Så dette har han gått med lenge. Arg. Er det mulig å bruke hodet og ikke minst øynene!

Såh, det var godt. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett støvlene rett i tørkeskapet når du kommer i b.hagen i morgen. Si ifra at de ikke gjør jobben sin.

at joggeskoene er ødelagt fordi de ble våte sier vel litt om kvaliteten på skoene,så de ville jeg klagd til butikken på.

Når det gjelder 2åringer i barnehagen så er det mangeganger bedre å ta på feks joggesko hvis det ikke regner og er svære vanndammer. Lettere å bevege seg i vanlige sko og vanlige bukser. (altså ikke regntøy)Det hender man bommer og må skifte både sko og bukser.

Men de skal selvsagt ikke gå våte.

Skrevet

Nå er det vel ikke akkurat alle barnehager som har tørkeskap da.

Kvaliteten på joggeskoene? Tror ikke akkurat det hjelper å klage på et par sko som er innklint i gjørme. Gjørma spretter vel ikke unna beina til barna uansett hvor gode sko en har?

Skrevet

Hun skrev jo at innersålen var ødelagt...??

Jeg vasker ALLTID joggeskoene til hele familien i vaskemaskina. Uansett om det er Skinn,økonomisko eller dyrere merker.

jo faktisk trodde jeg at alle barnehager hadde tørkeskap.

Det finnes vel ikke en barnehage hvor ikke ett barn blir våte på en eller annen måte i løpet av dagen. Dessuten skal kluter og smekker,håndklær osv vaskes og tørkes.

Og det er lov å si ifra til barnehage personalet når man er missfornøyd.

Er det noe som føles urimelig går det ann å snakke om det.

Skrevet

Det er nok ikke alle bhg som har tørkeskap, nei. Det er nok ikke vanlig i alle bhg.

Men, du skrev jo at om skoene var våte så var det dårlig kvalitet på skoene. Her var jo skoene litt mer enn bare våte da.

Og selvfølgelig bør hun si fra i bhg om dette. De bør jo kle barn etter vær og vind, og de skal skiftes på om de blir våte.

Skrevet

Nei ikke at om skoene var våte var det dårlig kvalitet,men om de var ødelagt fordi de ble våte.

Ja som sagt så skal man kle de etter vært og vind.

Og om man har bommet eller de har blitt våte så må man jo skifte på de så de holder seg tørre.

Spesielt nå som høsten har satt inn for fullt.

Skrevet

TØRKESKAP

Ang tørkeskap fikk ikke vår barnehage lov til å erstatte det ødelagte.

Begrunnelsen var alle disse dyrene og bakteriene som lever i tørkeskap =)

Gjest mamma til 2 prinsesser:)
Skrevet

det hadde jeg også reagert på og sagt i fra om

ingen tar på barn joggesko når det er vått og kaldt ute..

Skrevet

si i fra til barnehagen.

Ikke noen vits å gå å klage på skoene til butikken , men ville tatt det opp i barnehagen da jeg er enig med deg om at din lille skatt har gått med gjennomvåte sko veldig lenge. Har ingenting med dårlig kvalitet å gjøre faktisk. Du som vasker alle sko i maskin har vært knallheldig. Inni sko er det noe som heter bindsåle (mellom overlæret og sålen) Den er av papp i alle sko. Det er derfor du aldri finner en vaskeanvisning på joggesko!!

Skrevet

Vi har ikke tørkeskap i vår barnehage. Og faktisk så går jeg ofte mange ganger om dagen og drar ned gummibukser og setter på strikker om og om igjen... noen barn har en egen evne til å klare å få det til å skli opp uansett... i tillegg har man gjerne mange barn å passe på, så ikke alltid man ser alt...

Har selv to barn i barnehage. Jeg tar med vått og møkkete tøy med hjem, vasker klærne og henger til tørk, og vasker sko og setter i skotørkeren... mitt ansvar som mor!

Skrevet

Dette er jo for dårlig av barnehagen og det er fullt lov å si i fra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...