2+jente og gutt Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Dette er min andre graviditet, og denne gangen er jeg veldig plaget av åreknuter. Bare på det ene benet, men det er veldig ille, fra ankelen og helt opp til rumpa. Ser forferdelig ut! Samtidig har jeg fått blodutredelser, spindelvev ser det ut som, forskjellige steder oppover samme benet. Noen ganger når jeg har stått mye, gjør det vondt, og jeg må sette meg og ha benet høyt. Er det andre her som har hatt eller har samme problem? Er det noe å gjøre med? Og aller viktigst, vil det gå bort etter fødsel?? Ser ikke frem til å vise bena mine til sommeren som det ser ut nå(
arachnia Skrevet 23. september 2009 #3 Skrevet 23. september 2009 jeg har i utgangspunktet litt åreknuter, i hovedsak på leggene. Alle i familien sliter med det. Min erfaring er at når de først har kommet, så går de ikke bort. Det du kan gjøre for å forebygge/skadebegrense er å holde blodsirkulasjonen godt i gang. - Bruk støttestrøper (fås kjøpt på mange vanlige kleskjeder/undertøysbutikker) - Mosjoner jevnlig (gå tur) - Masser med oljer der det er værst (hjelper ikke mot knutene, men kan hjelpe på sirkulasjonen, og myker opp muskler og huden rundt). Jeg er den eneste som ennå ikke har hatt åreknuteoperasjon i familien. Det de gjør da er vist å ta et enkelt lite snitt, og så drar/strekker de årene ut, slik at de ikke knyter seg. Det er en veldig enkel operasjon, som gir verdens minste arr:) Hvis du har mye vondt, så prat med legen din. Det kan du forsjåvidt gjøre uansett. Åreknuter er noe dritt. De blodutredelsene skal vist være vanlig. Og er vist et svangerskapsfenomen som vistnok skal forsvinne. Jeg håper iallefall det:)
Onemore-thefinalcountdown Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Kommer litt ann på arv også . Jeg har også fått ekstremt mye nå i graviditeten og håper det meste går over.Hadde så vidt litt på forhånd. Utrolig kjipt å se ut som en 70 åring når man bare er i 30 årene. Bruker støtte størmper også men ser ikke ut til å hjelpe noe særlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå