Christine-88 og lille Jacob<3 Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 På formiddagen når jeg dusjet, så skled jeg og falt i dusjen.. Falt ikke på magen, for rakk å ta meg i mot med hendene! Allikevel ble jeg litt engstelig! Tenkte ikke noe på at jeg landet på lillegutt eller noe, men om det kan ha hatt noen innvirkning på morkaken?? At den kan ha løsnet f.eks? Noen som har opplevd liknende? Har kjent lillegutt i ettertid, og dette har roet meg ned, men er fortsatt litt bekymret! Er 33 uker på vei i dag.
Emma27 Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Hei, jeg tror at hvis du ikke falt på magen og har kjent liv etterpå så trenger du ikke å bekymre deg. Men jeg skjønner om du gjør det, og vil heller anbefale deg om å ringe føden hvis du er i tvil. Der får du svar :-)
tvillingmamma med babyimagen Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 om du er bekymret så ring jordmor eller fødeavd. så tar de deg inn til kontroll. en sjekk med ultralyd skader ikke, og da kan de sjekke blodgjennomstrøningen til morkaken, om det er misstanke om at den har blitt "forstyrret". bedre enn å gå å tenke på det..... lykke til
Mamma-til-3-jenter Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Jeg tror jeg har lest at hvis morkaken løsner, så får man fryktelig vondt i magen. Men hvis du er veldig bekymret, så syns jeg du skal ringe føden og snakke med de.
Christine-88 og lille Jacob<3 Skrevet 22. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. september 2009 Takk for svar:) Fikk bittelitt vondt i magen rett etter, men det gikk fort over. Og det er mye liv nå, så venter litt og ser det ann!
Kassie Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Tror ikke du trenger å bekymre deg, men er du urolig så ring heller en gang for mye enn for lite. Jeg opplevde at storebror falt på magen min, jeg lå i sengen og han skulle bare gå over meg da han mistet balansen. Ble kjempe redd for babyen og fikk vondt i magen og var rasende på meg selv for at jeg ikke forutså at det kunne skje. Snakket med jordmor som sa at babyen tåler utrolig mye men det er tre ting de ser etter: om du kjenner bevegelser, om du blør eller om man får vedvarende smerter i magen. Så så lenge du kjenner liv og ikke har vondt og ikke blør så har nok den lille det helt fint i magen.
annabe36 Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 ja det er utrolig hva den magen tåler.Jeg var i en bilulykke sist graviditet og fikk samme beskjed som deg over, om man ikke merker symptomer er det nok ok. Babyen ligger veldig godt beskyttet i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå