Gå til innhold

nav er så jævla rotete!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bare for å få blåst ut litt! Sendte dem beskjed skriftlig i januar om at jeg hadde begynt å jobbe (kontra skole som jeg gikk på først) med kopi av arbeidsavtalen hvor lønna står (Fastlønn)

Så tar det laaaaaaang tid før jeg hører noe, så jeg ringer og spør om å få prate med noen.. men de er jo ikke der. Så jeg ringer igjen, og igjen, og igjen, og igjen.... Tilslutt må det jo være nav sitt ansvar å få ting i orden, tenker jeg. Får da brev datert AUGUST, hvor de beklager sen behandling, men at det nå er sånn og sånn...

Så lurer de på hvorfor jeg ikke jobber mer enn 50%, bla bla bla. Ringer og får til alt overmål prate med ei dame med en gang, veldig hyggelig ei sådan. Forklarer hvordan det ligger ann, og får beskjed om å sende en mail...

Så gjør jeg det, hvor jeg ettertryktlig skriver at jeg har sendt inn alle dokumentasjoner, osv osv osv...

Får idag vedtak om at bidraget er satt ned fordi jeg må kunne jobbe mere (studerer på nki, men det dreit dem i), og tar utgangspunkt i at jeg jobber 80% når de fastsetter bidraget på nytt. Vel og greit det, MEN, så må jeg jaggu betale barnefar 13.000 kr tilbake??? Fordi han har betalt for mye, fordi NAV ikke har klart å gjøre jobben sin??? Jeg har jo sagt fra ørten ganger!

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vettu det hadde jeg ikke akseptert, du får klage på saksbehandlingen deres, de bør jo kunne rydde opp etter seg når de holder på slik. Skjønner godt du er frustrert, er jo liksom ikke bare og hoste opp 13000 kroner heller sånn helt ummidelbart.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det er det absolutt ikke! Vi skal kjøpe hus nå, så det blir jo enda trangere!

Jeg har jo ringt gang på gang for å si fra, så har jeg sendt brev, så har jeg ringt igjen fordi jeg syns det tok for lang tid. Jeg tuller ikke når jeg sier jeg har ringt dem 12 ganger for å høre, og ingen av gangene var det noen der som kunne prate med meg!

Ringte igjen nå istad, men nei, da var det jo møte da, selvfølgelig...

Skrevet

Det beste er muligens og troppe opp personlig dersom det ikke er hos bidragsfogden i Finnmark du må dra til da!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, jeg havner vel der før dem klarer å finne utav rotet sitt tenker jeg. Joda, det er greit nok det, men når jeg har like arbeidstider som dem så gjør det jo det hele noget vanskelig... Får se om jeg ikke tar turen i morgen, siden jeg har fri da.

Skrevet

Ikke nevn NAV for da tror jeg jeg klikker. De har rotet bort papirer og påstår at de ikke har mottatt noe som helst fra oss (til tross for at de har registrert en av tre dokumenter som lå i en og samme konvolutt). Og dessuten får man de merkeligste svar. Jeg savner gamle trygdekontoret jeg.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

ja, det er helt på trynet! Pluss at jeg nå fikk mail av barnefar om at jeg skal betale det utestående, asap! Det er da for pokker klagefrist på detta som alt annet!

Skrevet

Ha ha, han er ikke sann han. Klart du må kunne klage på vedtaket og behandlingen. Det høres forresten veldig rart ut at de tar utgangspunkt i at du burde kunne jobbe 80% når du faktisk bare jobber 50%?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg makter ikke det her! Endelig hadde jeg kommet meg opp av den jævla gjørma han til stadighet drar meg ned i, og jaggu er han på'n igjen! Han rakk vel knapt komme inn døra før han sendte meg en mail!

Akkurat det med prosenten har jeg fått forklart, og det er helt greit. Det er for at mor ikke skal kunne gå hjemme å leve fett på gubben, pluss bidrag fra eventuelle fedre. Men når jeg snakket med dem på nav, så sa dem at studie også var godtatt, og jeg studerer jo på NKI for pokker!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...