Gå til innhold

Hva hadde dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min manns søster er psykisk syk, så jeg er så veldig i tvil om hva slags forhold jeg vil at hun skal ha til døtrene mine.

Hun er liksom så veldig snill og grei noen ganger, og døtrene mine (1 og 2 år gamle) elsker henne. Men noen ganger slenger hun døren i ansiktet på oss og ber oss om å holde drittungene unna henne.

Særlig 2-åringen blir så klart veldig usikker på dette. Mannen min vil at søstera skal få lov til å passe dem, men jeg er ikke trygg på henne i det hele tatt. Hun er så ustabil, så selv om hun viser seg fra en god side, kan det snu utrolig fort.

Noen som har vært i en liknende situasjon eller bare har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor psykisk syk er hun da?Har slitt selv og hadde mine gode og dårlige dager.

Noen dager helt på topp og andre langt nede og var bare sur og gretten.

har du noen ganger prøvd å komme inn på henne, spørre hvorfor hun har det sånn.kan godt tenkes at hun ikke får hjelp av noe. Og det er veldig godt når folk kanskje kommer litt lenger under huden på enn.

Skal se at hun er mere ok enn du tror.

Skrevet

Jeg hadde ikke latt hun passe dem. som du sier så slenge hun døra i trynet på dere å ber dere holde drittungene unna henne. Tenk hvis hun blir dårlig når hun passer ungene deres? En vet aldri med mennesker som er psykisk syk.

Skrevet

Jeg vet selvsagt ikke hvor ille det er, men vanligvis er hun helt grei. Hun går hverken på jobb eller skole, og hun går helst ikke ut av huset. Vanligvis er hun akkurat slik som alle andre, bare at hun ikke går noe sted liksom. Men så kommer de dagene når hun finner på å skrike til ungene og smeller med dørene, og da blir barna veldig redde henne. Det er synd at disse gangene skal ødelegge, men det er derfor jeg er så usikker. Det snur på et øyeblikk, så det nytter ikke engang å ringe for å høre om vi kan komme på besøk.

Skrevet

Det snur på et øyeblikk, da hadde jeg iallefall ikke latt hun passe dem alene. Små barn kan ikke forsvare seg så hadde ladri lattt mine vært alene m en som ikke er til å stole på hundre prosent hele tiden.

Skrevet

Er det slik at hun har gode eller dårlige dager eller er det slik at det kan snu fra et øyeblikk til neste? Om det er slik at om hun har en god dag så har hun en god dag, så ville jeg ikke hatt noe problem med å la henne passe dem for en kortere periode (altså noen timer, ikke med overnatting og slikt), men om det kan snu når som helst ville jeg helt klart latt være.

Det er jo kjempebra at ungene kan ha et forhold til sin tante, men som du sier, det er jo veldig forvirrende for dem når tante en dag er kjempesnill og neste ikke vil ha noe med dem å gjøre. Det er jo selvfølgelig uansett mulig at hun kan passe dem litt når de blir større og har mulighet til å forstå hvordan tante er.

Skrevet

Kan hun ikke få komme til dere og være sammen med barna når hun er i form til det og har lyst bare? Hvis hun er såpass ustabil at hun plutselig kaller barna deres stygge ting ville jeg ikke latt henne passe dem alene.

Skrevet

Det kommer helt an på diagnosen....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...