Gå til innhold

Mormor kommenterer alltid vekta/utseendet mitt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir stressa når hun kommer på besøk.. venter besøk av henne og mamma klokka 3. Jeg er bare så lei av de kommentarene! Hun kan si jeg har gått opp i vekt selv om jeg har gått ned.. var en periode jeg hadde gått opp litt etter ammeslutt, og da kunne hun buse ut med at jeg hadde lagt på meg midt under et måltid f.eks..veldig gøy. jeg er normalvektig forresten, men ikke tynn som en strek som jeg var før jeg fikk barn! Ellers er vanlige kommentarer at jeg ser sliten ut, klærna mine ser ut som "omstendighetsklær" som hun sier, altså mammaklær (har ikke fått med seg at "alle" går med tunikaer, lange gensere, topper osv i dag), jeg er bleik, har uren hud osv..

Hva gjør en med slike folk? Jeg har blitt lei meg og forlatt stua, blitt rasende.. da stopper hun kanskje en god stund, for så å begynne igjen med kommentarene sine etter noen uker. Har vært slik siden jeg var liten. Kan si jeg er pen også en gang innimellom, men hva hjelper det når hun sier så mye sårende??

Jeg vet hun ikke mener det slemt, hun er av den tankeløse typen.. men likevel, får vel være måte på mangel på folkeskikk. En gang sa hun at mamma så ut som en heks på julaften, bare sånn i forbifarten, pga hun hadde farget håret for mørkt (i hennes øyne), og skapte et himla bråk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn er min mormor også...

kan si mens vi er over 20 til bords:jøss synes du har lagt deg ut litt jeg??

veeeldig deilig liksom!!! huff men trur nok ikke de skjønner det kan såre, er vel den gamle skolen??

har bare lærtmeg å leve med det jeg asså. orker ikke si noe...

Skrevet

Overse de, eller sett den gamle heksa på plass..

Se litt ekstra på henne å si: Næmmen, mormor da, brukte du ikke rynkekrem når du var i dine yngre dager? Jeg ser deg stadig med flere og flere rynker. eller noe lignende

Skrevet

hehe sånn er bestemora mi...mot alle..veldig opptatt av hvordan vi se ut. jo penere bi er jo lenger kommer vi i livet. jeg bryr meg ikke om kommentarene hennes...de kommer inn det ene øret og ut det andre...ikke noe å bry seg om.

Skrevet

Hadde latt være å omgåes henne en stund.

Skrevet

Huff, kjenner til slike bestemødre. Min er også slik. Kan ikke gi noe råd, ettersom jeg har samme problemet.

Skrevet

Heheh, det gjør min mormor og.

"koffor e du so bleik og tjukk Malin?"

Skrevet

Samme med mormor. Kjenner jeg gruer meg til hver gang jeg skal møte henne for man vet aldri hva hun finner på å si.... Sto i kassa på rema med henne en dag og da presterte hun å si (med lang kø bak oss) at jeg fortsatt så gravid ut selv om det er noen mnd siden snuppa kom. Skikkelig ekkelt.

Skrevet

Svar tilbake på samme måte.

Når hun kommer , sier du: "Nei, men Mormor, er du ikke frisk? Du ser så grå og sliten ut. Og jeg syns du er blitt så rynkete i det siste! Og hva ER det du har på deg? Er du blitt litt tutlete nå?" osv. osv.

Heier på deg ;-)

Skrevet

Hatt noen sånne gamlinger i slekta, jeg også. I tillegg til bestemor til gubben. Ubeskrivelig irriterende. Hva hadde de sagt om vi svarte tilbake med samme mynt????

Skrevet

Si noe lignende til henne neste gang :o)

Har en far som er litt sånn, men når han begynner å kommentere at jeg har lagt på meg, så har jeg svart at jeg er fornøyd slik jeg er, med ett smil da. Da var det lenge til han sa noe igjen. Han komenterte også at jeg hadde lagt på meg nå som jeg er gravid,da svarte jeg tilbake at værre skal det bli ;o)

Så min erfaring er å la det gå inn det ene øret og ut det andre eller svar igjen med noe de kanskje ikke venter, de mener det nok bare godt. Selv om det kommer VELDIG feil ut.

Tror det preller av slike mennesker om du blir sint eller lei deg.

Skrevet

Akkurat som min bestemor.

Hvem har sagt at alle gamle damer er søte?!

Utrolig drittvane. Det er ikke en plikt å kommentere alt!!

Skrevet

Jeg hadde slått handa i bordet og ropt "HOLD KJEFT! Har du ikke noe pent å si så kan du holde kjeften din!" =)

Skrevet

Forskning har kunne bevise at mennesker over 70 år slutter å produsere/skille ut et stoff i hjernen som gjør at man får mindre hemninger for hva man sier. Man blir mer direkte og mister disse antennene som gjør at man passer munnen sin litt.

Sier ikke at det skal unnskylde alle gamle som buser ut med det meste, men det er er forklaring på hvorfor mange gjør det.

Skrevet

Si at "Uff. Det er sånn man sier når man har blitt så gammel at man ikke vet bedre. Det er bra at jeg vet at det er pga. alderen din, da, for ellers hadde jeg blitt veldig lei meg!"

Skrevet

Hun er ikke såå gammel heller da (70), og har vel holdt på slik alltid.. så vet ikke om jeg kan skylde på alderen.. Hun sa ingenting i dag da, virket blid i dag. Har merket at hun sier slike ting hvis hun har en litt dårlig dag..

Noen folk er bare håpløst tankeløse virker det som..

HI

Skrevet

Hun er veldig enten/eller, kan være verdens greieste noen dager, men også verdens mest irriterende.. forstår meg ikke på henne, hun lar vel sin egen frustrasjon gå utover andre rett og slett.

HI

Skrevet

18:44, jeg har ei mor som har holdt på sånn siden jeg var lita. Hun fikk meg når hun var 17 år, så det er ikke alle som begynner sånn når de er 70.

Enkelte mangler rett og slett oppdragelse.

Jeg synes det er frekt å snakke om andre folks utseende. Og hvorfor i alle dager skal vi ta imot all denne kritikken? Jeg har begynt å svare min mor, og spørre henne om hun er så forbaska perfekt selv!

Hun har kommentert at jeg ser gravid ut når jeg venter mensen (blir oppblås da), at jeg har blek hud, flisete hår, stygge negler, fæle hender osv osv.

Nok er nok.

Begynn å si fra til sånne folk.

Jeg begynte med å si "ikke alle er så perfekte som deg vet du, mamma".

Da ble hun litt stum med det samme......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...