fru tekopp Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Jeg kan forstå at man blir nysgjerrig, men er det ikke litt gøy å vente til fødselen? Vi valgte å ikke vite hva det blir på ul, men jeg lurer jo så jeg nesten blir grønn av og til! Det er ikke noe galt i å vite det, har bare på følelsen av at jeg er nesten den eneste som ikke vet om det blir jente eller gutt... Jordmor sa også at det er veldig uvanlig å ikke ville vite hva det blir. Lurer bare på hvorfor????
Nr 2 i magen:) Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Kjempe nysgjerrig og hadde aldri klart å la være rett og slett. Fødsel er en stor opplevelse i seg selv føler jeg. Så er det hyggelig å ha ulike milepæler i svangerskapet, glede seg til ultralyd for også å vite kjønn:) Og for oss er det også praktiske årsaker. Vi skal pusse opp barnerom og vil helst ha dette ferdig til gullet kommer, og da er det greit å vite hvilke kjønn. Men all ære til dere som klarte å la være - blir kjempe spennende da!
Gumman :-) Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Vi ville vite. Hvorfor? Ja, si det... Vi var selvfølgelig nyskjerrige, og føler egentlig ikke at vi tar bort noe av spenningen heller, for ved fødselen skal vi jo få treffe han og se hvordan han ser ut. Ellers ble det litt mer virkelig for oss når vi kunne begynne å snakke om "han" i magen. Og det er veldig praktisk når man skal kjøpe inn. Vi kjøper likvel mye nøytralt, men moro å ha noe som ikke er hvitt eller grått også, og vi bor sånn til at det ikke er aktuelt å dra på shopping etter at babyen er født (les: over 2 timers kjøring en vei). Rundt oss er det flere som har valgt å ikke vite. Det får vel være opp til hver enkelt å kjenne på hva som er riktig for dem!
Vimsetrollet Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Vi valgte å ikke vite det sist gang. Da ungen kom ut var jeg helt fjern, og skjekket ikke om det var gutt eller jente før JM ba meg om det - det føltes helt uvesentlig, jeg var jo bare så glad for at ungen var ute og at alt hadde gått bra. Denne gangen hadde jeg lyst til å vite kjønn. Litt fordi jeg lurte litt på om det ville føles annerledes å vite det. Høres litt rart ut dette kanskje, men jeg synes på en måte det er litt lettere å forestille seg til hvem som er der inne i magen nå som vi vet at det er en jente. Dessuten var det greit å vite om jeg skulle grave fram klærne etter sønnen min eller om vi skulle arve klær fra søstra mi (som har to jenter) - og den største grunnen: Jeg tror det er lettere for sønnen min å skjønne når han vet at det er en lillesøster inni magen - det blir mer konkret enn bare "babyen." Jeg er livredd for at JM som utførte ultralyden tok feil da. Når folk spør hva det blir, synes jeg nesten det er litt ekkelt å si det, tenk om det er feil!! Det var mye lettere å si "Vi ville ikke vite det" -Dessuten var jeg nesten litt stolt over å si det, siden de aller fleste velger å vite kjønn.
second_time Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 Vi ville vite kjønn og fikk vite at det var en gutt med førstemann.Jeg synes det var utrolig nært og deilig å vite hvem som var der inne. Vi fant tidlig ut hvilket navn vi ønsket for den lille og brukte navnet mye når vi snakket til magen. Denne gangen fikk vi en tverr lege som foretok ultralyden. Hun nektet å sjekke kjønn fordi det var ingen medisinsk årsak til å gjøre dette. Jeg skulle gjerne ha visst hvem som er der inne. Det hjelper meg å komme nærmere barnet. Her er vi jo alle veldig forskjellige. Men slik er det iallefall for meg
Jahoo Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 jeg er veldig praktisk anlagt.. Vi har arvet masse klær og jeg vil ha tingene i rett farge og på plass i tide.. dessuten var jeg en slik jente som pakket opp presangene før julaften og pakket dem ned igjen om du skjønner.. En smule nyskjerrig..
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Vi ville vite det med alle våre 4, men med nr 1 så hadde vi en sur lege som sa " det var ikke derfor vi kom dit".. Med nr 2 fikk vi UL på KK i Bergen da fikk vi vite det var gutt, og med nr 3 hadde jeg så guttefølsese med det ble jente.. atter en gang hadde mannen rett på kjønn Nå er min mann og min mor så sikker på at jeg har en gutt i magen, siden jeg ikke er kvalm 24/7 i hele Sv.skapet som da jeg gikk med nr 1 og 3 som ble jenter.. men jeg er usikker og vil vente på svar på UL. Så er det av praktiske grunner og om hvorfor vi vil vite det.. siden det er siste mann så vil jeg vite om det er jente eller gutte klærene jeg skal gi bort. og som andre her sier... angående navn...
Gjest Skrevet 22. september 2009 #8 Skrevet 22. september 2009 for det første fordi jeg er så gruuusomt nysgjerrig av meg! klarer ikke det å ikke vite... for det andre fordi jeg knytter meg mer til barnet i magen når jeg kan tenke at inni der ligger lillegutten/lillejenta mi. for det tredje fordi det er greit å kunne forberede litt enten med blått eller rosa ) ..derfor!.. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå