Nr 2 i magen:) Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Vi bruker ca 8000 kr i måneden, noe jeg føler er ganske såå mye... Prøvd å kutte ned litt nå med å ha storhandel en gang i uka og Sverige tur for å kjøpe litt forskjellig.. Det har hjulpet på. Så tror vi har klart å minske det 1-2000 kr. Men mat er og blir veldig dyrt i Norge. Vi er 4.
Nangiliama Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Vi er to studenter, og har fram til nå når det bare har vært oss to, brukt 3200kr på dagligvarer. Men her snakker vi et veldig nøkternt studentbudsjett.. Nå som vi har en liten tass rett rundt svingen, så har vi beregnet å gå opp til 4000kr i mnd i første omgang, som skal dekke bleier++, i tillegg til at jeg spiser mer når jeg ammer osv..
M@msen Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 Vi bruker ca 5000 kr i mnd på mat. Vi er 4 stk, og vi handler i sverige ca hver 3-4mnd, kylling filet, karbonade deig og svine fliet så det kjøper vi ikke i den daglige handelen, så hvis vi tar med det i regne stykket kommer vi opp i ca 5500 pr mnd, men vi sparer ikke på noe... Kunne gjort det billigere, men jeg ønsker at ungene og vi skal spiser variert og sundt, og sunn mat koster...
-68mamma Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Vi er 4 stk (1 bleiebarn) og har et husholdningsbudsjett på 6000-7500,- pr mnd (kommer an på om vi reiser til Svergie den mnd og handler eller ikke) Da inkluderer det også alt av husholdningsartikler, vaskemidler, shampo, bind, bleier, is i kiosken etc. Dvs alt som ikke er "ut og spise på restaurant" Tror vi er ganske gjennomsnitts. Vi kjøper sjelden brus og snacks, lager rimelige middager i uken og koser oss litt ekstra på lørdag. Og handler jevnlig i Sverige da to i familien har mat-allergi og vi trenger spesialprodukter.
Gjest Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Vi er to stk og bruker 4000kr i mnd. Vi setter inn 2000kr hver hver mnd på et matkort, og bruker kun disse pengene til mat innkjøp. Merker at de ukene vi skriver opp liste over hva vi skal ha til middag hele uken bruker vi MYE mindre penger enn de dagene jeg farer på butikken for å kjøpe middag for samme dagen. Blir da gjerne endel ekstra og unødvendig.
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 22. september 2009 #8 Skrevet 22. september 2009 Vi bruker ca 8000 kr på mat og husholdning i måneden. Vi spiser sunt og variert, bruker mye rent kjøtt/fisk/kylling, samt mye friske grønnsaker og frukt. Er vel også litt kvalitetsbevisst og kjøper matvarer som kanskje er litt dyrere, men ofte litt sunnere og bedre i smak. Vi er 3 i familien. Synes det var mange som brukte ganske lite på mat her, vet dere at dere kun bruker 5000 i mnd på mat eller tror dere det? Synes det stadig vekk blir flere hundre hver gang vi handler. Vet vi kan spare litt på å planlegge, men vi kommer ikke under 7000. Vi har jo også endel besøk, og jeg synes det er koselig å lage mat til flere. Det drar jo litt det også, men det er det verdt:-) Synes mat er en sosial og hyggelig ting, og det er en prioritering hos oss. Vi er jo veldig sjelden på restaurant eller ute på byen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå