♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Jeg vet jo at vi får se barnet... men skjer det noe mer? Jeg skal ha bf med, men vi er ikke sammen, og jeg orker ikke mange spørsmål om foreldrerett og sånner ting...det er jeg ikke klar for... huff
Maisie Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Det er ingen spørsmål om foreldrerett eller noe. Det har jo ikke de noe med heller. Du får ligge på en sånn seng/benk, og får sånn kald blå gele på magen. Jordmora eller den som foretar ultralyden går gjennom og forklarer hva de ser på skjermen, om de ulike kroppsdelene, at alt ser ok ut og sånt. De ser jo etter om det er flere enn ett foster, hvordan babyen ligger, og hvordan morkaka ligger. De måler lårbeient og kraniet, tror jeg det var, for å fastsette terminen. Den kan bli flyttet frem eller tilbake, og det er UL-terminen du skal forholde deg til. Husk å ta med deg helsekortet, de skriver ny termin på det, og de forskjellige mål og sånt. De spør vel også om du har noen sykdommer, tar medisiner om det er sykdommer i familien. Noen ser også etter kjønnet på babyen, mens andre må du spørre om det. Og det er egentlig det. Som regel tar det en halv times tid. Ta med penger til UL-bilder også da.
♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 22. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2009 Hehe:) Takk for svar Maisie:) Har allerede vært på en privat ultralyd, så vet hva som gjøres og at helsekort må med... men det jeg lurte på var bare om man måtte fylle inn masse skjemaer med masse opplysninger i tillegg til ultralyden:) Men takk for godt utfylt svar da:) Koster det penger for UL-bilder??? Aldri hørt om det??
Maisie Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Det varierer vel fra sykehus til sykehus. Dersom du må betale, så skal det stå på innkallelsesbrevet du fikk fra sykehuset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå