Gå til innhold

Gravid og bli tatovert...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går vel ikke?

Kan umulig være bra...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, men jeg ville nok ikke gjort det, nei.

Skrevet

Tror ikke det er så bra mht infeksjoner o.l. Har forstått at tattovører ikke ønsker å tattovere gravide.

Skrevet

Hei der :)

Der er en del tatovører som blåser i om du er gravid eller ei, men jeg ville ventet. Ikke så mye pga direkte infeksjonsfaren,men pga en del andre ting:

Du får mer blod og vann i kroppen som gravid,- og det går utover kvaliteten i tatoveringen. Man må jobbe mye mer med huden fordi fargen blør ut fortere... Ergo kan man arre huden pga overjobbing. Her kommer også faren for betennelse inn siden huden får hard medfart...

En annen ting er at en tatovering kjenner man uansett...Og stressnivået hos deg med en baby i magen er ikke noe som trengs å trigges. Tannleger venter helst med rotfyllinger og trekking av tenner til du ikke er gravid lenger,- det samme kan jeg anbefale for det å få utført en tatovering. La kroppen din få utføre den viktigste jobben først uten å stresse den unødig.

I og med at huden gjerne overjobbes når man blør/vanner ut farger såpass som når en er gravid,- så blir resultatet dårligere enn det ellers skulle blitt. Man må regne med touch-up og man risikerer som sagt arring av huden.

Jeg har jobbet som tatovør i 14 år nå og jeg nekter å tatovere gravide. Har gjort det en gang for mange år siden på en venninne av meg, og det var som å stikke hull på en vannballong ;)

Jeg pleier også å anbefale at man venter til ammingen er godt igang. Stress og vondt kan lett påvirke ammingen, så det er best at denne har kommet i gang for fullt før man gjør noe som kan forkludre det.

Selv var jeg midt i å sleeve opp hele høyre armen min da jeg fikk positiv test,- og valgte da selvsagt å pause prosjektet. Akk så kjedelig å måtte gå halvferdig,- men det er verdt det. Jeg har termin om 4 uker,men har likevel ikke satt meg opp på fortsettelsestimer før i begynnelsen av mars, da regner jeg ammingen som i boks.

Lyyykke til og ta heller tatoveringen som en premie for at du har fått en premie :)

Skrevet

Regnet med at man må vente.

Har 2 tatoveringer som jeg har gratis påfylling på, og det må jo gjøres innen ett år, så det går nok akkurat. Har gått ett år slutten av juni 2010, og jeg har termin begynnelsen av april, så kanskje det går akkurat ;o)

Skrevet

På studio vårt har vi også tidsgrense på hvor lenge vi gjør touch-ups gratis, men vi bruker skjønn også. Jeg er sikker på at om du går til tattoostudioet ditt og sier ifra at du gjerne ville ha påfyll men må vente til du har klekket så går det helt sikkert bra. Bare snakk med dem mens du har fin rund mage,så ordner det seg :)

Og selv om du har gratis med påfyll,så er det ikke sikkert du trenger det. Har den små ferier innimellom eller ser den fin ut? For mye farge er også en ting, den kan føles utenpå huden til tider da. Bare sånn for å nevne det :)

Skrevet

jeg skal tattovere meg så snart lillegutt er ute av magen :o) har hatt lyst på tatovering i årevis.

er nok ikke lurt å gjøre det når man er gravid, nei. huden forandrer seg jo litt (strekkes), og infeksjonsfaren osv...

Skrevet

Har navnet til datteren min på foten, og hun anbefalte å ta påfylling, er svart og hvit. Siden det slites det så fort på foten så lønnet det seg..

Og den andre er i korsryggen, egentlig 6 år siden jeg tok den, men kunne få fylt den på om jeg gjorde det innen ett år. Var en klagesak som har fått en avslutning=)

Skrevet

I følge hun som skal ta en tattoo på meg så kan du i verstefall abortere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...