♥ Drømmejenta ♥ Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Hei jenter... Jeg hører så mange delte meninger om det å ligge på rygg på natta?? Jeg synes det er så behagelig å ligge sånn, men er det slik at det ikke anbefales? (er 17+4 i dag) Tenkte å høre litt med dere andre hvordan dere ligger på natta og hva dere har hørt?
Maisie Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Tror det er fra ca uke 30 man skal være forsiktig med det. Men det blir ubehagelig for deg lenge før det blir farlig for babyen, så det skal du ikke bekymre deg over. Kun hvis du føler deg uvel ved ryggleie at du ikke skal ligge på ryggen. Synes selv i grunnen ikke det er særlig behagelig å ligge verken på rygg eller på siden særlig lenge av gangen. Er 23+6 i dag. Men sovner som regel på siden.
TBM28 er lykkelig 4barnsmamma Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Jeg sliter veldig mye med bekkenet og ryggen for tiden, at jeg må ligge på siden med en pute eller noe mellom knærene.. Men våkner ofte på ryggen, da sliter jeg resten av dagen..
SivMaria Skrevet 23. september 2009 #4 Skrevet 23. september 2009 Hvorfor kan man ikke ligge på rygg? Trodde egentlig alt sånn regulerte seg selv jeg, man slutter å ligge på rygg, mage osv når det blir ubehagelig, og ikke fordi det er farlig etter den og den uka? Man har jo ikke noe kontroll over hva man gjør i søvne uansett?
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 23. september 2009 #5 Skrevet 23. september 2009 Jeg sover på sidene og ryggen. Klarer ikke ligge særlig lenge av gangen i en stilling. Har ikke hørt noe om at man ikke skal sove på ryggen om natta.
HeidiL Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 som nevnt i innlegg over her så er det kun dersom du blir uvel av å liggge på ryggen at du ikke bør gjøre det mer... heter vena cava og betyr at babyen er så tung og trykker på hovedpulsåren i ryggen at mor blir uvel pga for lite surstoff til hjernen. MEN IKKE STRESS - SELV OM DET HØRES EKKELT UT SÅ SIER KROPPEN I FRA!! DERSOM DU IKKE BLIR UVEL SÅ ER ALT HELT GREIT!!!!!
mamman til to gutter Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Jeg kunne sove på ryggen uten å føle ubehag helt frem til fødselen sist, så det gjorde jeg også når samboeren min ikke var i nærheten. Han syns nemlig det var ubehagelig med snorkingen som kom etterhvert som jeg fikk større og større mage;-)
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 24. september 2009 #8 Skrevet 24. september 2009 Jeg er 31+4, og ligger på ryggen fremdeles. Får vondt av å ligge på siden. Legen ga meg et kjempegodt råd som gjelder generelt for hele svangerskapet og fødselen: Bruk naturmetoden - det som kjennes riktig og behagelig, er det som passer for deg! Håper jeg kan fortsette å ligge på ryggen lenge enda :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå