Gå til innhold

Flere som er kvalme/dårlige i 2.trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde et lite håp om at kvalmen og de andre plagene skulle gi seg mer etter uke 12, men det har da altså ikke skjedd.. jeg er snart i uke 13, så er jo nettopp kommet over i 2.trimester, men trodde det skulle bli lettere og lettere jo nærmere man kom uke 12. Jeg er utrolig kvalm, brekker meg av den minste lille lukt (før tålte jeg jo alt!), mat er ikke det beste jeg tenker på, er så energiløs, trøtt, sliten.. er sykemeldt for tiden pga formen. Lurer på om det er andre i min situasjon som er veldig dårlig og eventuelt sykemeldt pga det. Jeg håper virkelig jeg blir bedre snart. Dette høres nok ut som et grusomt syteinnlegg, er ikke det som er meningen, vil bare høre om andre har det sånn som meg.

Med førstemann var jeg lite kvalm og hadde utrolig lite plager generelt, var ikke borte en dag fra jobb pga graviditeten, denne gangen er det helt motsatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det er grusomt å være kvalm, jeg vet hvordan du har det.

Er straks 15 uker selv, og er fortsatt fullt sykemeldt pga kvalmen. Men neste uke skal jeg begynne å jobbe halvt. Hos noen av oss sitter det litt lengre i enn hos andre. Jeg er ikke lenger kvalm hele dagen, mest etter at jeg har spist, og nå er det faktisk (bank i bordet) et par dager siden jeg kasta opp. Så det går rette veien, det er bare det at det går grusomt sakte synes jeg.

Men nå har du jo runda over til andre trimester, og jeg er helt sikker på at dagene blir bare bedre og bedre, må bare være tålmodig. Ta tida til hjelp!

Sender en liten trøsteklem! Så satser vi på bedre tider i løpet av kort tid... :-)

Skrevet

Hei

Jeg er 16+1 i dag og kvalmen begynner å avta litt nå. Har vært ekstremt dårlig med noen få lysglimt innimellom. Dette en vårt tredje vidunder og jeg har vært dårlig i alle graviditetene, men aller verst denne gangen. Neste uke skal jeg begynne å jobbe litt men blir fortsatt veldig fort dårlig hvis jeg anstrenger meg litt, så det gjelder å få en avtale med arb.giver slik at jeg kan ta det med ro når det trengs.

Det er ikke sikkert du synes det er noe trøst i det akkurat nå, men det går over etterhvert. klem til deg :o)

Skrevet

Hei og tusen takk for fine og oppmuntrende svar begge to :) Jeg vet jo at dette går over, men det er liksom litt fint å prate om det for det syns jeg :) Gleder meg til jeg kan begynne å glede meg over svangerskapet, jeg er jo selvfølgelig glad å alt det der, men vet jeg kommer til å få det sååå mye bedre når jeg er i bedre form :)

Skrevet

Jeg er i uke 24 nå, og sliter enda med kvalme til tider.

I de 3 første måndene av graviditeten slet jeg med ekstrem morgenkvalme (hyper emesis), og jeg trodde også at alt ville gi seg med en gang jeg var ferdig med uke 12, men som sagt så sliter jeg enda med kvalme.

Lykke til!

Skrevet

Jeg er i 16. uke, og er fortsatt litt kvalm hver dag. Men langt i fra like kvalm som før uke 14, da var det mye verre.

Begynte med 40% sykemelding i 10. uke pga kvalme, og etterhvert også bekkenløsning, og er 50% sykemeldt.

Trøster meg med at det sies at kvalmen er et godt tegn på at ting er i orden, og tenker tilbake på de ukene jeg var konstant dårlig. Nå er det kun et par kvalmebyer for dagen, og det er utrolig hva man blir vant til :)

God bedring - det blir nok bedre. Prøv å drikke kokt vann med ingefær og SeaBands som kjøpes på apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...