Gå til innhold

Dere som har giftet dere... et par spm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sov du sammen med mannen din natten før bryllupet?

Så mannen din kjolen før bryllupet?

Hva kom bryllupet deres på (kr)?

Tok dere med barna på bryllupsreise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er ikke gift enda men holder på med planleggingen, hvor tinegen nå begynner å kommer på plass (kirke, lokale, gjestelise, kjole) så derfor svarer jeg deg :-)

Vi skal ikke sove på samme plass, og han skal ikke se kjolen før jeg kommer inn i kirken.

Bryllupet kommer på mellom 45 og 50 000.

har ikke planlagt noe bryllupsreie, blir trolig en langhelg neste høst uten barn.

Skrevet

Hei du! Så spennende med bryllup!!!

Vi sov ikke sammen siste natten, Han sov hos forloveren sin.

Han så ikke kjolen før jeg kom inn i kirka, ikke brudepikekjolene heller(Våre to barn)

Bryllupet vårt kom på ca 40.000 kr.

Vi hadde en uke på Kreta UTEN barn!!!!

Lykke til!!

Skrevet

Sov med mannen min natta før, så ingen grunn til å ikke gjøre det..

Mannen så IKKE kjolen før jeg kom inn kirkedøren sammen med min far, og guud det var spennende!!!

Vårt bryllup kom seg på ca. 80 000 kr ( ca. 50 gjester), da var vi så heldige å få låne lokale og bil gratis, samt at serveringshjelpen stillte opp på dugnad.

Sparte også mye penger på å handle drikke (øl og vin) i Sverige, samt at jeg kjøpte brudekjole brukt og mannen min brukte bunaden sin.

I tillegg hadde vi ikke kostnader til gifteringer, da vi valgte å bruke forlovelsesringene.

Har ikke vært på bryllupsreise, men skulle vi vært det, så ville jeg at vi skulle dratt alene 1 ukes tid.. Hvis ikke hadde det ikke blitt direkte bryllupsreise for min del..

Skrevet

Ja vi sov sammen. Om morgenen tok han seg av dattera vår, mens jeg gikk til frisør osv. Han leverte jentungen til min forlover senere, så hun kledde seg sammen med meg.

Han så ikke kjolen før utenfor tinghuset.

Vi hadde kun foreldre og forlovere i bryllupet, 3 retters med drikke til mat og etterpå. Vi hadde ikke kake. Betalte vell rundt 15.000 for dette, betalte vell 9.000 kr for kun fotografen:-S angret i ettertid på det ja!

Vi reiste på en 3 ukers tur til USA dagen etterpå, sammen med dattera vår:-)

Skrevet

80.000 med gratis lokale, bil og serveringshjelp. Hva var det som dro opp?

Hvor lang tid i forveien startet dere men vin/øl shopping i sverige? Vi må jo ta litt av gangen.

Vi regner med (håper på!) ca 60.000 og vi skal ha 60 gjester.

Maten kommer på 25.000. Drikke på ca 12.000 (sverige her også:-). Kaker får vi.

Lokalet 4000, serveringshjelp 4000. Bekjente som stiller opp som sjåfør, dj, bartender og fotograf. Resten av pengene går til klær og dekor. Bruker forlovelsesringene våre til gifteringer. Hmm... Må jeg begynne å spare tro??

Skrevet

Sov du sammen med mannen din natten før bryllupet? Ja

Så mannen din kjolen før bryllupet? Nei

Hva kom bryllupet deres på (kr)? Vi regnet vel aldri på det, men gjorde det så billig som mulig.

Tok dere med barna på bryllupsreise? Nei

Skrevet

Vi sov ikke sammen;) Mannen min sov hos sin forlover og min forlover sov hos meg. Veldig moro- vi hadde jentekveld kvelden før med pizza og vin;) På store dagen hadde jeg min beste venn hos meg hele dagen;) Barna sov hos mamma og hun stelte de klare til brylluppet og de var brudepiker.

Kjolen hang hos mamma så den hadde han heller ikke sett..

Selve brylluppet kom på ca 30.000 Vi hadde gratis lokale, hadde skalldyr til middag og masse kaker og dessert;)

Fotograf, frisør, blomster og mat er i de 30.000

Vi dro 2 uker til Egypt uten jentene som da var 3 og 4. Ble litt lenge uten barna syns jeg, men vi hadde nok godt av det også. Late dager og masse avslapning;)

Jentene hadde det jo bra hjemme hos mormor og morfar og de var i barnehagen som vanlig så det var nok værst for meg....

Skrevet

Sov du sammen med mannen din natten før bryllupet? Ja

Så mannen din kjolen før bryllupet? Nei

Hva kom bryllupet deres på (kr)? Ca 150 000 (litt dyrere enn planlagt..)

Tok dere med barna på bryllupsreise? Nei, men siden datteren vår kun var 5mnd da vi giftet oss, utsatte vi bryllupsreise til en romantisk weekend for bare oss to denne sommeren(giftet oss ifjor).

Skrevet

Vi sov ikke sammen den siste natten. Han sov hos foreldrene sine.

Mannen min så ikke kjolen før bryllupet, den hang hos foreldrene mine.

Husker ikke hvor mye bryllupet kom på.

Vi hadde ikke barn ennå da, så bryllupsreisen hadde vi helt alene:) En herlig mnd på tur.

Skrevet

Mannen min og hans forlover sov hos min forlover sammen med noen av våre venner så de hadde skikkelig koselig natt der. Tror det hjalp litt på nervøsiteten hans :P

Mannen min så først kjolen da jeg kom inn i kirka med pappa.

Bryllupet kostet nok rundt 60.000. Hadde 55 gjester. Fikk heldigvis mye støtte av foreldre, derfor vet jeg ikke helt hvor mye sluttsummen blei på... foreldrene hans betalte 25.000, men da vi begynte å kikke etter bil fra kirka til lokalet og på bryllupskake (begge deler som vi hadde tenkt å betale selv, sa min mor at det skulle hun fikse) Det samme med frisør/smike, det tok bare pappa da han hentet meg og min forlover... Vi betalte selv for kjolen min, leie av hans sjakett, invitasjonene/takkekortene pluss noen småting.. ca 10.000 :)

Skrevet

og bryllupsreise ble uten barn da vi fikk vår første nuh :P

Skrevet

Nei, vi sov ikke sammen.

Nei, han så ikke kjolen før jeg kom opp kirkegulvet

Ca 80 000 tror jeg. Da var elgen selvskutt og laksen selvfiska;)

Hadde ikke barn da.

Skrevet

Ja, vi som samme sted-

Nei, han så ikke kjolen.

Hele bryllupet + reise og opphold i Florida i 3 uker (var der vi giftet oss) kom på rundt 160 000,- tror jeg...

Barna var med, ja - vi hadde jo bryllupsreisen der vi giftet oss;-)

Skrevet

Nei

Nei

Vet ikke, men vi holdt det billig

Tja, kan knapt kalle det bryllupsreise, men ja, de var med.

Skrevet

Vi giftet oss da vi fortsatt bare hadde 1 barn, men hun var bare 15 mnd så vi sov begge hjemme natten før bryllupet.

Han så ikke kjolen min.

Vi hadde et enkelt bryllup med kostnader på rundt 40. 000 kanskje?

Vi reiste på ferie 2 dager etter bryllupet med datteren vår, kan vel knapt kalle en charter tur til Hellas for bryllupsreise, men kanskje heller en familieferie? Men ungen var ihvertfall med;)

Skrevet

Sov sammen med mannen før bryllupet.

Mannen var med å kjøpe kjolen, så ja, han hadde sett den.

Bryllupet kostet ca 12.000 inkludert absolutt alt.

Barna var ikke med på bryllupsreise fordi:

a) de var ikke produsert ennå og

B) vi hadde ikke bryllupsreise.

Skrevet

Sov du sammen med mannen din natten før bryllupet? Ja, vi giftet oss i min hjemby, så vi sov hos foreldrene mine begge to.

Så mannen din kjolen før bryllupet? Nei, han mistet nesten pusten da jeg kom inn i Kriken :)

Hva kom bryllupet deres på (kr)? ca 150 000,-

Tok dere med barna på bryllupsreise? Nei, fikk barnevakt i fem dager og hadde mini-bryllupsreise til Moseldalen.

Skrevet

Tok med oss foreldrene våre for å bruke deres kvote, hadde vel en 3-4 turer til Sverige hvor vi kjøpte øl/ vin, men likevel så ble det nok litt mer enn 12 000, fordi vi hadde en del sprit til drinker, og sprit er dyrt!!

-Drikke; øl, vin, brus, farris, brennevin, kaffe ca 15 000 kr

-Maten inkl nattmat ble 26 000 kr

-Bryllupskake 2500 kr (andre kaker fikk vi hjelp av foreldre, bestemor og tanter å lage)

-Fotograf inkl stort veggbilde og takkekort ble ca. 10 000

-Brudesuite over to etasjer inkl stor frokost, kostet 3000 kr.

-Brudekjolen (brukt) inkl alt utstyr kostet ca 8000 kr, og da hadde jeg smykker og sko fra før

-Frisør inkl prøvetime og sminke 2700 kr.

-Innbydelser, brudebukett, borddekorasjoner, lys, tyll, servietter m.m ca. 5000 ( man behøver absolutt ikke å bruke så mye til pynt og stæsj da, men jeg er for glad i å gå i slike butikker, skal bare ha, skal bare ha...)

-Musikk til dansen (hadde en veldig dyktig duo) 7000 kr.

- Barnevakt 500 kr.

Skrevet

Sov du sammen med mannen din natten før bryllupet?

- Nei, jeg sov hos forloveren min,mens han sov hjemme med jentungen...

Så mannen din kjolen før bryllupet?

- Nei, ikke før i kirka...

Hva kom bryllupet deres på (kr)?

- 25 tusen tror jeg, 14 gjester

Tok dere med barna på bryllupsreise?

- Ingen bryllupsreise her.. Har ikke råd til det ennå!!

Skrevet

* Ja jeg sov i samme seng som mannen min før bryllupet.

* Han så ikke kjolen eller hvordan jeg hadde hår å slikt før i kirka.

* Er ikke sikker men årdnet alt selv, så kansje en 35-40 000 kr.

* Bryllupsreise har vi ikke råd til, å vist vi skal noen plass blir gutta med, har ikke barnevakt som kan ta de 1 uke.

Skrevet

Vi sov sammen natta før bryllupet. Så ikke noe poeng i å sove fra hverandre når vi har delt seng i så mange år allerede. Men kjolen den fikk han ikke se. Den var det bare mamma, forloveren min og svigerinna mi som så. Hele dagen kom på ca 80000. Vi giftet oss i god tid før svangerskap og barn og dro på bryllupsreise til Roma!

Skrevet

- Sov hos mine foreldre natta før bryllupet

- Mannen min så ikke kjolen, ikke min pappa heller

- Kom på ca 50.000 kr

- Hadde ikke med sønnen på bryllupsreise, vi var borte ons-fre..

Skrevet

Vi var "tradisjonelle", så vi sov i hvert vårt foreldrehjem (holdt bryllupet på hjemplassen vår)

Han så ikke kjolen før jeg kom til kirka

Totalt: hm... mellom 15-20 000

Hadde ikke barn da vi giftet oss

Skrevet

Sov du sammen med mannen din natten før bryllupet? - JA

Så mannen din kjolen før bryllupet? - Hadde ikke kjole, men skjørt og overdel og ja den så han - jeg var også 34 uker på vei med første ungen.

Hva kom bryllupet deres på (kr)? ca.15 000 kr. Giftet oss på Tinghuset

Tok dere med barna på bryllupsreise? -JA. Dro 5 uker til Mallorca da ungen var ca.6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...