Lova Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Jenta mi på 10 måneder har nettopp egynt å gå. Etterhvert som hun blir mer stådig på bena har jeg tenkt til å kjøpe gode sko/støvler som hun kan gå med ute. Innendørs syntes jeg det er helt ok at hun bruker myke og komfortable skinntøfler (Robeez). Nå har svigermor og moren min begynt å gnåle om at hun må ha innesko/tøfler som er stive og høye og beskytter ankelen. Jeg har ikke lyst til at hun skal gå rundt med stive ukomfortable sko som en annen Frankenstein. Hva mener dere? Noen som har erfaringer? Noen som vet hva fysioterapeuter mener om dette nå i dag? Tusen takk for svar!
Lemonia Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Barn skal ikke ha sko med stive såler når de er så små. Det mest naturlige er jo å gå uten sko, og skal de ha tøfler innendørs er Robeez helt perfekt. Sko med hard såle er til utendørsbruk, når barnet er så stort at det går og derfor trenger noe som beskytter mot steiner og annet som ligger på bakken.
Lova Skrevet 22. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2009 Tusen takk for svar! Er HELT enig med deg og akkurat slik jeg tenker!!! Svigermor er veldig av typen som må ha ting dokumentert, så det hadde vært fint men artikkel, el. fra noen "eksperter" som jeg kan slå i bordet med neste gang temaet dukker opp. Vet du om noen som har uttalt seg om dette?
Lemonia Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Du finner i allefall en artikkel om barn og sko her: http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article470902.ece Det er skrevet av en barnefysioterapeut som mener at barn ikke skal ha sko før de må og at sko faktisk kan hemme de første skrittene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå