Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Hva gjør dere når dere ikke klarer å bli enige i viktige spm som angår barna deres? Vi klarer ikke å bli enige, om vi skal vaksinere eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Hvem av dere er dum nok til å være mot vaksiner?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Det er i sånne stunder jeg er gla for at jeg er alene med ungen , så jeg kan ta avgjørelsene selv.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Smart den av dere som ikke vil vaksinere! Tulling!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 på de meste uviktige tingene inngår vi kompromisser. På en del mer viktige ting så diskuterer vi til vi kommer frem til en løsning. Om det var jeg som ville ha vaksine, og mannen ikke.. Så hadde jeg funnet ut hvorfor jeg vil ha det, og fakta rundt det, mens han hadde funnet ut hvorfor han ikke vil ha det, og kommet med fakta om sin mening.. Hehe.. Mulig vi er spesielle, men på slike ting så må man jo bare gjøre det slik.. Og kanskje tatt det opp med en som kunne mer om dette, og sett om en av oss fikk den andre mening.. Og dette skjer da uten at det blir skriking, hyling og manipulering.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 En rar gjeng som holder til her. De er livredde vaksiner mot svineinfluensa, som vi har hatt flere dødsfall av dette året. De er livredde for at jorden skal gå "under" i 2012. Men om noen sier de er usikre på å vaksinere barna sine mot sykdommer som det ikke har dødd normenn av de siste 15 åra, da er de helt hysteriske. Om dere ikke klarer å bli enige så får dere velge en ting midt i mellom. Dere trenger ikke takke ja til alle vaksinene. Ser det er noen som velger å hoppe over MMR.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 "som det ikke har dødd normenn av de siste 15 åra" Grunnen til at ingen har dødd av disse sykdommene de siste tiåra er jo nettopp at de aller fleste blir vaksinert...
Gjest Skrevet 22. september 2009 #8 Skrevet 22. september 2009 Vi prøver å finne ut hvem av oss som har mest engasjement i den aktuelle saken. Dessuten er vi veldig saklige begge to, så vi finner argumenter for vårt syn, og ofte blir vi enige. Blir vi ikke enige, og har stort engasjement begge to, prøver vi å kompromisse. I saken om vaksine går det jo an å velge ut de viktigste vaksinene (jeg ville f. eks sette stivkrampevaksine over MMR) Går ikke det heller har det hendt at vi har trukket lodd eller spilt kort, men det er sjelden:)
eggstokk Skrevet 22. september 2009 #9 Skrevet 22. september 2009 Hos oss var begge usikre på om vi skulle vaksinere eller ikke. Leste oss opp på temaet, og alle sykdommene det blir vaksinert mot. Jenta vår var 6 uker prematur så vi var også litt engstelige i forhold til immunforsvaret hennes. Vi valgte å IKKE vaksinere. Fikk passet påskrevet av HS og kollegaer....(Leger/sykepleiere). Jeg gikk for å være dårlig mor, og ikke ta ansvar for våre nye landsmenn osv. Men vi sto på vårt. Når jenta var 1 år så reiste vi til Thailand. Da ga vi henne stivkrampesprøyte, og kun det. Ja, vi reste til Thailand med ett-åringen uvaksinert. Ramaskrik igjen. Nå er jenta 1 år og 7 mnd og vi har ikke gjort noe mer ang vaksiner. MMR var ikke aktuelt for oss akkurat nå. Vi har sagt at vi evt. vil gi henne vaksinene etterhvert men da i engangsdoser, og ikke alt på en gang. Det er slik vi har valgt, og om dere bestemme dere for å ikke vaksinere, vær forberedt på å bli fordømt. Lykke til med valget.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #10 Skrevet 23. september 2009 Om du syns det spiller noen rolle, så er det min mann. Problemet er at minstemann er straks 5 år og uvaksinert. Eller det vil si han fikk en dose av dtp? for 2 mnd siden. Før han fikk denne så hadde han hatt feber en gang i hele sitt liv og da var feberen på 38 grader. De siste 2 mnd har han hatt feber 3 ganger og alle gangene rundt 39,5 grader. Jeg selv mener dette er tilfeldig, noe også helsesøster mener, men nå har min mann slått seg helt i vranglås når det gjelder vaksiner. Nå mener han at det er bevist at han har hatt rett hele tiden. Og jeg som trodde vi endelig var i gang med opphentingen av vaksinasjonsprogrammet.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2009 #11 Skrevet 23. september 2009 Med det svaret, viser du alle hvem som er "Tullingen".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå