Gardinia Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Jeg har to emryoer på frys, og jeg har lyst å sette inn et av de over jul. Er det noen som vet hvordan jeg går frem? Er det mindre sjanse på dem siden de har vært frosset? Kommer man i kø på fertilitetsseksjonen igjen, eller er man allerede inne i systetmet? Jeg var på St.Olavs. Må jeg ta hormoner? Burde jeg sette inn begge? All info dere vil dele mottas med takk.
Søskenhåp adopterer Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Du er inne i systemet og da skal det ikke ta lang tid. Frys er også noe som tar mindre tid for klinikken. Du blir antagelig satt på en tablettkur først, men dette kan ikke sammenlignes med fullt "hormonkjør" som på ferskforsøkene. De fleste off. klinikker setter inn 2 egg på frys hvis det er fryst ned 2 i hvert strå. Hvis kun det ene overlever tiningen, så blir det ett. Du bør være forberedt på at det er ikke sikkert noen av de overlever tiningen heller. Det er vel ca 50% som overlever opptining og kan settes inn. Det er litt mindre sjanse å bli gravid med frys, selv om det virker som de blir flinkere og flinkere også på frys nå.
Ludviginne - mamma!! Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Jeg ruger på fryseegg nå, fra St. Olavs. Jeg ringte inn i august, og først fikk jeg beskjed om at det ikke var noe ledig på neste mens, men så ringte jeg noen dager seinere, så kunne jeg starte ved neste mens likevel. På mensdag 1 begynte jeg med Progynova tabletter, 3 om dagen. så var jeg på ultralyd den 12. dagen, måling av livmor. Den så bra ut, så 15.dag ble det innsetting. Da hadde jeg gått to dager på Progestankapsler, 6 om dagen. (Blæh, synes jeg, men...) Innsettingsdagen var jeg inne i 5 minutter, tror jeg. to egg måtte tines, da det første ikke overlevde. Nå fortsetter jeg med både tabletter og kapsler, skal gjøre det til testdag. Dersom den er negativ, avsluttes alt, og må ringe inn for nytt forsøk. Dersom den er positiv, skal jeg fortsette med tabletter og kapsler til uke 10. SÅ ikke så lang ventetid her. Dessuten teller dette på det uttaksforsøket du hadde, slik at egenandel på medisinutgifter ikke starter på nytt igjen... Da jeg var på St. Olavs, sa de at de ikke er så villige til å sette inn 2... Og det kan jo være at et ikke overlever opptining... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå