b_a_b_y_ Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Begynner å ser at det kan bli små hull i noen av klærne til sønnenen min. Det er da for det meste snakk om slitasjehull på knærne. Litt i tvil om hva jeg egentlig skal gjøre...... Skal jeg bøte opp hullene og bruke de til de blir skikkelig slitt, eller kaster jeg bare de klærne som har det og heller kjøper inn nytt (klær til små barn er jo ganske billige). Nårr det er snakk om ullklær så gjør jeg mitt beste for å bruke dem lengst mulig, men det jeg nå tenker på er for det meste barnehageklær. Hva tenker dere?? Bør man trosse bruk og kast samfunnet og bøte alt man finner av hull, eller bryr man seg ikke så mye med slikt lenger?
Vimsetrollet Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Jeg lapper og syr hvis hullene ikke er for store til eldstemann. Det jeg synes er vanskeligere, er å legge de på loftet for så å ta de fram igjen til nestemann når de er litt slitte eller flekkete. Teit å tenke sånn, for klærne funker jo helt fint. -Men nå viser det seg at babyen i magen er ei jente da, så det er sikkert mange av gutteklærne jeg ikke kommer til å bruke igjen likevel. Tok fram babyklærne for å se gjennom hva som kunne brukes her en dag, og ble skikkelig skuffet fordi de var nuppete og tranflekkete. Frister ikke å ta på en helt "ny" baby slitte klær... selv om jeg vet at de klærne som er vasket mange gang er mye sunnere for babyen enn helt nye klær med masse fargestoffer o.l.
b_a_b_y_ Skrevet 22. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2009 Skjønner akkurat hva du mener, for jeg har det akkurat likens! Nå vet jeg ikke før i ettermiddag hvilket kjønn det blir denne gangen, men uansett så er det jo "morsomt" å ha på nye klær. Tror da det er litt bedre når ungen passerer året og skal begynne i bhg ol, da er det superkjekt med brukte klær. Husker med min førstefødte, så hadde jeg nesten ikke bruk for de klærne jeg arvet helt i starten, klarte liksom ikke å bruke de, men fra 1-2år og utover, så ble det nesten ikke nok. Han går også i friluftsbarnehage og der slites det ekstra med klær tror jeg. Det er vel bare å sette seg ned med nål og tråd! ))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå