Gå til innhold

Enorm hodepine...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre? Har enormt store hodepinesmerter. Og er ikke så glad i å ta paracet.

Er gravid i uke 13... Sist svangerskap fikk jeg ett migreneanfall, smertene er omtrent lik. Men jeg mistet synet på den ene øyet før hodepine smalt i hodet. Og det gikk over etter 1 dag.

Men nå går jeg med konstant hodepine. Smertene begynner å gå nedover tinningen og høyre kjeve. Det er front hodepine. Ikke nå i bakhodet. Akkurat som om jeg har skallet hode hardt i en hjørnekant.....

Føles som hodet skal eksplodere og jeg er lysømfintlig. Ligger ofte og myser pga lys.

Noen som har opplevd lignende? Eller har en anelse om hva det kan være.

Takker på forhånd for hjelp og svar. For sitter på ipod så ikke det kjapeste å legge inn innlegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde noe lignende de gangene jeg gikk gravid. Svangerskapsmigrene, kalte de det.

Hadde det omtrent 2 ganger i uken og det var helt forjæ.... for å se det mildt!

For meg en grunn for å ikke få flere barn, så ille var det.

Gå til legen og snakk med han/hun med en gang. Jeg fikk en nesespray siste gangen som funket bra og som ikke var farlig, men den måtte tas så fort jeg merket at det var noe på gang ellers hadde den ingen effekt.

Husker ikke hva den heter i farten, men legen din vet sikkert.

Masse lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar ja :) Har tatt paracet nå, men det hjelper lite desverre.

HHodepinen ligger på høyre side og jeg er litt nummen ved kjevebenet og nedover kinnet. Føles nesten som jeg har vært til tannlegen og trekt tenner og fått masse bedøvelse.

Ja, må nok innom legen straks. Skal på ultralyd på sykehuset på mandag så jeg kan evt spørre der.

Tok det langt tid fra start til slutt til deg? begynte i går formiddag her og blir verre og verre.... er vel på topp nå....

Skrevet

Jeg har slitt noe veeeeldig med hodepine, og er sykemeldt pga det-i tillegg til bekkenløsning. Jeg begynte med paracet, og fant ut at det ikke funka i det hele tatt, deretter migrene medisin, som bare hjalp av og til, og i tillegg gjorde meg like kvalm somi begynnelsen av svangerskapet. Nå går jeg til fysioterapaut for å løse opp spenninger i nakke-det hjelper veldig. prøv også med en varmepute! Når jeg innimellom får hodepine har jeg fått pinex forte bruse tabletter av legen. og det er det eneste som fungerer for å få vekk smerten!!!! Det skal ikke være skadelig for babyen, og er for meg det eneste som hjelper når man har vondt! Også er det viktig å prøve å forebygge med å stresse ned, gå en tur og prøve å glemme bekymringene en stund for å forebygge. Jeg føler veldig med deg, og har hatt et par mnd som har vært helt jææævlige til jeg har funnet noe som hjelper.

Om du får tips om naprapat anbefaler jeg heller manuell terapaut el fysioterapaut. for det første er det billigere per gang, for det andre er det et tak-der du får frikort om du går over gnsen. jeg brukte 4000 på naprapat som delvis hjalp til jeg måtte slutte fordi jeg gikk tom for penger. I tillegg synes jeg naprapat var vond og utrolig ukomfortabelt og jeg gruet meg til å gå dit!

Koffein skal visst også hjelpe. jeg synes en kopp koffein holdig te hjalp veldig.

Skrevet

hodepinen kunne variere fra en til tre dager. og en gang hadde jeg konstant hodepine i åtte dager til jeg var helt desperat og utslitt, og besvimte inne på legekontoret.

du må bare forklare omverden at du ikke er dugende til noe, og med en gang du merker en hodepine komme går du hjem og prøver med forebyggende tiltak. i alle fall så er du hjemme før det eskalerer.

masse lykke til!

Skrevet

Ja, det tok nesten et døgn fra start til slutt. Hadde den samme følelsen av lammelse.

Var helt ute av drift mesteparten av tiden. Fikk ikke sove, kastet opp, lysømfintlig -ja i det hele tatt, veldig ille!

Jeg fikk i tillegg til sprayen kvalmestillende i stikkpilleform, for det er sant som hun nedenfor skrev, at man kan bli kvalm av sprayen. Men for min del ble det litt sånn pest eller kolera, for jeg hadde så vondt i hodet at jeg kastet opp uansett!

Sikkert greit å spørre på sykehuset, for når jeg tenker etter ble jeg vel henvist dit etter at jeg hadde snakket med legen min.

Skrevet

Tusen takk for svar!!

Jeg drikker desverre ikke kaffe men kan helde innpå med cola :) men tenkte at dette kunne være grunnen at jeg hadde for lite væske (vann) i kroppen, men etter åp drikke mengder vann så hjelper det ikke.

Jeg kjenner at jeg er stiv og utslitt i kroppen. Kanskje spesielt i nakken. Så mulig det kan hjelp med fysio. skal sjekke opp det.

Jobber på kontor så sitter foran pc hele tiden jeg er på arbeid og har muligens ikke god arbeidsstilling. Jobber deltid, og er fulltidsstudent. Men lysten til å lese og fokusere er helt borte. Blir verre av å skal fokusere.

Hodepinen kommer som lyn fra klar himmel. Føler meg hjelpesløs, og men kan ikke bare legge meg ned fordi vi har ei jente fra før :) En aktiv liten skatt.

Så mamma må holde ut!!

Det beste er å gå med caps så lyset ikke er så gjennomtrengende og solbriller ute selvfølgelig.

Vil helst ikke sykmelde meg siden jeg er i ny jobb (jobbet siden mai) og har engasjement ut året med mulig forlengelse. Vil jo gjerne ha en jobb å komme tilbake til etter permisjon så vil helst ikke sykmelde meg. Så jeg presser meg nok hardere enn hva jeg burde.

Men skal spørre på sykehuset ang fysio og se hva de mener.

Tusen takk for svar dere, setter pris på det :)

Kjenner forøvrig at nummenheten kommer og går litt nå så kanskje det forsvinner for en stund nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...