Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Sendt en pakke til kjæresten min som jobber som hjelpearbeider i et land i Afrika. Det var veldig private ting i den pakken (bl. a undertøy, bilder mm.). I pakken var det også en del sjokolade. Pakken må sendes gjennom British Forces Post Office for i det hele tatt å komme frem. Der har de åpnet pakken og tatt ut sjokoladen. Driter i sjokoladen, men resten av innholdet var av ganske privat karakter:-o Har de lov til dette da?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 ja om det foreligger mistanke på ulovelig innføring av ting etc så kan de det...i england vet jeg de er strenge på melkeprodukter, kan være derfor de tok sjokoladen...
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Argumentet er at sjokoladen smelter og renner på andre ting. Men uansett, bør de ikke kontakte avsender eller mottaker og høre hva de ønsker?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Tror de er i sin fulle rett til å fjerne ulovlige varer.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 Ja, det kan de. Og sende sjokolade til Afrika er kanskje ikke det lureste du har gjort?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Nei, det var ikke så gjennomtenkt, men jeg ville bare være hyggelig
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Hvorfor er det ikke lov å sende sjokolade til afrika annet en at den kan smelte
Anonym bruker Skrevet 22. september 2009 #8 Skrevet 22. september 2009 Det er lov i juridisk forstand, men erfaringen er vel at den smelter og renner utover andres ting. Det er BFPO som har disse reglene. Det er den eneste posten som kommer frem, går ikke an å sende annen post dit. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå