Gå til innhold

Kan posten gjøre dette? (Posten i England)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendt en pakke til kjæresten min som jobber som hjelpearbeider i et land i Afrika. Det var veldig private ting i den pakken (bl. a undertøy, bilder mm.). I pakken var det også en del sjokolade.

Pakken må sendes gjennom British Forces Post Office for i det hele tatt å komme frem.

Der har de åpnet pakken og tatt ut sjokoladen. Driter i sjokoladen, men resten av innholdet var av ganske privat karakter:-o

Har de lov til dette da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja om det foreligger mistanke på ulovelig innføring av ting etc så kan de det...i england vet jeg de er strenge på melkeprodukter, kan være derfor de tok sjokoladen...

Skrevet

Argumentet er at sjokoladen smelter og renner på andre ting. Men uansett, bør de ikke kontakte avsender eller mottaker og høre hva de ønsker?

Skrevet

Tror de er i sin fulle rett til å fjerne ulovlige varer.

Skrevet

Ja, det kan de. Og sende sjokolade til Afrika er kanskje ikke det lureste du har gjort?

Skrevet

Nei, det var ikke så gjennomtenkt, men jeg ville bare være hyggelig

Skrevet

Hvorfor er det ikke lov å sende sjokolade til afrika annet en at den kan smelte

Skrevet

Det er lov i juridisk forstand, men erfaringen er vel at den smelter og renner utover andres ting. Det er BFPO som har disse reglene. Det er den eneste posten som kommer frem, går ikke an å sende annen post dit.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...