B-612 Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Jeg er nå 32 + 2 uker på vei, og den siste uken har bevegelsene i magen endret seg noe. Tidligere var det mer brå spark, men nå kjenner jeg ikke det så tydelig lenger. Jeg kjenner hele tiden at der er liv, men det er mer åling og lett bøy og tøy (hvordan beskriver man..?). I tillegg har jeg ikke gått opp i vekt på lenge, har bare lagt på meg 6 kilo til nå, og det har stått stille siste par ukene. Er det andre som har lignende erfaringer, eller er det full rulle i magen og heftig vektøkning. Jeg er ikke så veldig bekymret ennå, men lurer på når jeg skal bli det..
Småtorsk Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Er 31+2. Angående vekt, så har jeg selv gått ned en kilo eller no de siste ukene og totalt ikke gått opp mer en ca. 6-7 kg. Var hos legen i går, hun var ikke bekymra! Jeg merker at jeg spiser veldig små porsjoner, har dårlig apetitt og liten plass i magen, så det er nok grunnen. Angående bevegelser, så er det masse aktivitetet nå, men mer rulling og orming og mindre spark en tidligere. Det har også vært perioder med mindre aktivitet, men nå har det tatt seg opp igjen. I følge min jordmor har babyer i magen også "dagsform" og aktivitetsnivået kan variere. Det viktige er at du kjenner liv hver dag, ikke akkurat hvordan livet arter seg! Jeg tror m.a.o ikke du trenger å bekymre deg. Men du kan jo ringe legen om du ikke klarer å la være.
mille trille Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 jeg er nå 33+5. hadde akkurat de samme funderingene da jeg var like langt på vei som deg. jeg hadde ikke lagt på meg på hvertfall 1,5 måned. og hadde bare gått opp 5 kg sammenlagt. så jeg dro på sykehuset for sjekk, men legen der sa at ingenting var galt, vektøkningen trengte ikke være så stor. ungen var veldig lite aktiv syntes jeg, men på ultralyden bevegde han seg som bare det uten at jeg kjente noe til det. legen sa at mest sannsynlig hadde han bare forandret leie, og at det var slik jeg måtte forvente meg at det skulle kjennes ut fremover. nå den siste uka har vektøkningen plutselig føket i været. 1,5 kilo! så barnet har nok sine vekstperioder.
lillebie på`n igjen Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 jeg er 30+2 uker, og har siste uken spesiellt merket at det er ikke de store sparkene som kommer slik som tidligere, mer glidende bevegelse...akkurat som han snur seg og vrir seg! jeg har gått opp 1 kg siste måneden - jormmor sier det er helt fint!
Jahoo Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 Følte akkurat som deg, bevegelsene gikk fra ganske kraftige spark til mindre og mer glidende bevegelser. var på kontroll når det skjedd og da sa hun at han nå lå med hodet ned og det gjorde han garantert ikke noen dager tidligere (merket han godt på tvers). Sparkene har tatt seg opp litt igjen.
gledebarnet2 Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Uke 30. Helt likt som dere- ikke så mange brå spark, mer flytende og glidende bevegelser:) JM sa at det er helt normalt, det begynner å bli litt mindre plass i magen og babyen prøver ut forskjellige liggestillinger:) ( leste det også i gravidbladet) VEKT- når 3. trimester starter tror jeg det var, kan man begynne å spise litt mer da energiforbruket har økt! ( fra bladet "GRAVID")
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 Nå er jeg 37+5, og det er betydelig mindre liv, ihvertfall i form av spark. Kjenner bare at det snur og vrir seg litt. Føles som store bobler som sprekker. Og av og til kjennes det ut som kjevle som triller over en luftmadrass. Det er spark innimellom, men ikke like hyppig som før, og ikke noe særlig sprelling.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 22. september 2009 #8 Skrevet 22. september 2009 Angående vekt, så har jeg gått opp 6.5 kg. De siste kiloene har kommet siste måneden. Til jeg var ca 31 fullgåtte uker hadde jeg bare gått opp 2 kg. Er normalvektig.
Romeren Skrevet 22. september 2009 #9 Skrevet 22. september 2009 Så lite dere har gått opp! Da jeg var på kontroll sist gang i uke 28, hadde jeg gått opp 9-10 kilo. Det er fem uker siden, og jeg har ikke veid meg siden da. Men det er mange ulike vektøkninger, og mye er normalt, så jeg driter egentlig litt i det. Men jeg håper litt å slippe å runde mer enn 15-16 kilo totalt... Til bevegelsene: Jeg også begynte å bekymre meg litt for noen dager siden. Kjenner andre typer bevegelser nå, enn før. Er veldig usikker på hvordan barnet ligger, for ofte kjenner jeg bevegelser "overalt" (og noe "hardt" stikker ofte opp oppe på høyre side av magen. Kanskje det er rompa?) Jeg tenker at det kanskje ikke er så rart at jeg kjenner andre typer bevegelser, og bevegelser overalt, for barnet ligger jo i fosterstilling nå, med bena oppunder brystet. (Kanskje det er albuene jeg kjenner på høyre og venstre side på midten?)
B-612 Skrevet 22. september 2009 Forfatter #10 Skrevet 22. september 2009 Godt å høre at det ikke er helt unormalt slik det er i magen min nå. Jeg tror jeg ikke gidder å bli bekymret da, så lenge jeg kjenner liv. Jeg tror minien ligger med hodet godt ned, og jeg kjenner rompa stikke ut avogtil oppe til høyre, avogtil oppe til venstre. Jeg skal heldigvis til legen om et par dager, jeg får spørre han da. Når det gjelder vekten bryr jeg meg egentlig ikke så mye, jeg gikk ned fem kilo først og så opp igjen elleve (altså seks i pluss). Jeg spiser mye og sunt, så vil anta at jeg har god forbrenning for tiden...
Maya&Leah*har født* Skrevet 22. september 2009 #11 Skrevet 22. september 2009 30+5 å masse masse liv!! Litt mer sånn rulling kanskje, men er masse liv. Hele dagen å hele natten! Begynner å lure litt på om denne ungen sover noe i det hele tatt.. Tilogmed når jeg er ute å går kjenner jeg at det er liv. Hehe :-) Er utrolig deilig da, å vite at han har det bra her inne hos meg Har igrunn hatt mye liv i magen denne gangen,helt siden uke 14-15. Blir spennende å se om han er like aktiv når han kommer ut
Maya&Leah*har født* Skrevet 22. september 2009 #12 Skrevet 22. september 2009 Jeg har forresten gått opp 11kg frem til nå. Men kan ikke skjønne hvor det har lagt seg,for eneste stedet jeg har lagt på meg litt er på rumpen å magen da såklart! Veide 45kg på første kontroll,veier nå 54. Har kastet opp masse dette svangerskapet også! Men,jeg bryr meg ikke noe om de kg så lenge jeg føler meg bra Å som alle sier til meg "Så heldig du er som bare har magen å ikke lagt på deg noe annet sted" Så tar det ikke så tungt at jeg har gått opp såpass! Selvom det er litt rart..For de kg syntes ikke noe sted annet enn på magen
AngryBird Skrevet 22. september 2009 #13 Skrevet 22. september 2009 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, mi er også veldig aktiv. Eneste gangene ho virkelig er rolig er når jeg er ute blant fremmede og kansje prøver å vise fram den bølgende, stadig formskiftende magen:P Tror kansje ho er litt sjenert;) Bevegelsene har forandret seg endel hele veien så har ikke tenkt så mye på det. Kjenner tydelig at ho har det trangere inni der og at ho ofte skifter stilling når jeg gjør det. Eklest er det når ho strekker seg, kjenner det fra hoftaog opp te ribbena:P 35+0 i dag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå