måkki Skrevet 22. september 2009 #1 Skrevet 22. september 2009 Vi har fastsatt dato, lokale, alt er fiks-ferdig til bryllup til mai og så kommer sambo hjem og sier at barndomskameraten/vennen har takket nei til å være forlover.... Han begrunner det med taleskrekk,sambo sa at det gikk fint an om han fikk skrevet en sang..men nei, ble ikke bedre det sa han.. Åååhh.. skikkelig på gråten her jeg sitter nå...mest lyst til å avlyse hele greia, men dette er jo noe vi har ønsket oss og planlagt lenge.. Sambo har ingen andre venner som er så nære og ønsker ingen andre.... nå sliter vi.... Vi har nå planlagt drømmebryllupet slik JEG ønsker det, med sambos velsignelse såklart, selv om han godt kan reise utenlands- bare oss og ungene + et vennepar å gifte oss. Sååå skuffet og lei meg nå...synes skikkelig synd på sambo...jeg griner så det tuter.... What to do??
La Perla Skrevet 22. september 2009 #2 Skrevet 22. september 2009 Kan han ikke bare spørre noen andre da - det MÅ han jo? Forloveren MÅ jo ikke være en av de aller nærmeste vennene. Det ordner seg nok =)
Gjest Skrevet 22. september 2009 #3 Skrevet 22. september 2009 Han har ikke søsken som kan tenke seg å være forlover da? Forstår godt at han er lei seg, men ikke la dette ødelegge bryllupet, når dere får samlet tankene er det sikkert flere som kan være forlover. Hva med to forlovere da? Så slipper kameraten å være alene om oppgaven?
Gjest Skrevet 22. september 2009 #4 Skrevet 22. september 2009 Unnskyld meg, men dette e da ingen krise... Har han ingen andre han kan spørre da?
Gjest Skrevet 22. september 2009 #5 Skrevet 22. september 2009 Du skriver : "selv om han godt kan reise utenlands- bare oss og ungene + et vennepar å gifte oss." Kan ikke herremannen i venneparet være forlover da?
Endelig 4 i familien :=) Skrevet 22. september 2009 #6 Skrevet 22. september 2009 Samboeren din kan jo spørre en gang til, og si at tale ikke er nødvendig. Forloveren og for så vidt alle andre som skal/må si noe, kan fint reise seg og kun si "gratulerer med dagen, og skål for brudeparet" Det klarer ALLE!! Som regel er det alltid noen som er mer glad i sånne taler enn andre, så la heller de ta seg av all pratinga
lille sprelle Skrevet 22. september 2009 #7 Skrevet 22. september 2009 har selv steppet inn som forlover på kort varsel fordi hun som egentlig skulle ikke klarte det mentalt. Tror vi skal ta slikt alvorlig og tenke at da må man finne en annen som er klar for oppgaven! Vedkommende har det sikkert like vanskelig ved å si nei som det såret å få et nei!
Gjest thricane Skrevet 22. september 2009 #8 Skrevet 22. september 2009 må han holde tale eller synge da? det er jo ikke uvanlig å ha en person som fører ordet i større selskap, så kan han/hun holde tale i stedet.
Dotten Skrevet 22. september 2009 #9 Skrevet 22. september 2009 Hva med kjæresten/mannen til din forlover da?
FanteGuri Skrevet 22. september 2009 #10 Skrevet 22. september 2009 Ja, det er ikke alltid at folk ønsker å være forlover, det er jo en ganske stor oppgave.. Ikke bare at han skal holde tale/ lage sang, men også den delen i kirken eller hvor nå vielsen skal foregå.. Hvor man må sitte på utstilling, reise seg til riktig tider osv.. Men, når mannen din får tenkt seg litt om, så finner han nok ut noen andre som kan være forlover. Kanskje kjæresten/ sambo/ mannen til din forlover kan være din manns forlover? Vi hadde et par som forlovere, det synes vi var veldig kjekt.
Fancypants Skrevet 22. september 2009 #11 Skrevet 22. september 2009 Skjønner godt at du har det leit nå, men husk på at det må være lov å ikke ville være forlover! Selv om man slipper å holde tale, er det jo ikke sikkert han vil - kanskje han bare sier det for å slippe unna? Det gjorde ihvertfall jeg en gang, den egentlige grunnen var bare at jeg ikke orket, men siden jeg ikke regnet med at noen ville høre på det øret skyldte jeg på taleskrekk....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå